Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Różny zakres świadczeń składających się na zamówienia IT oraz brak jednolitych standardów w tym zakresie przekłada się na bardzo różne możliwości opisu przedmiotu zamówienia. To w konsekwencji powoduje, że zamawiający powinni wykazać się szczególną starannością co do ich oczekiwań nie tylko względem samego przedmiotu zamówienia, ale również względem np. samego sposobu, w jaki system ma powstawać, a także tego, jak ma on później funkcjonować u zamawiającego.
W trakcie szkolenia prowadząca przedstawi jak w praktyce podejść do rekomendacji UZP i jak je stosować w codziennej pracy przy udzielaniu zamówień publicznych na dostawy lub usługi IT. Wskaże jak dobrze wykorzystać wskazówki autorów rekomendacji dotyczące działań, jakie zamawiający powinien rozważyć na etapie planowania i przygotowywania postępowania dotyczącego dostawy sprzętu informatycznego lub wdrożenia systemu informatycznego. Wykaże jaki jest wpływ decyzji zamawiającego inicjujących proces zakupowy na dalsze losy postępowania, a następnie realizację umowy oraz eksploatację rozwiązań informatycznych.
Szkolenie adresowane jest do zamawiających borykających się z zagadnieniami związanymi z zamówieniami publicznymi na dostawy i usługi IT.
I. Specyfika rynku zamówień publicznych w obszarze rozwiązań informatycznych.
II. Zakup rozwiązani IT jako proces zakupowy.
III. Złe praktyki w obszarze zamówień IT.
IV. Znaczenie rekomendacji UZP w zakresie zamówień publicznych na dostawy lub usługi informatyczne i ich moc sprawcza.
V. Potrzeby jako wyznacznik cech przedmiotu zamówienia.
VI. Rekomendowane podejście do analizy potrzeb i wymagań.
VII. Wpływ wiedzy merytorycznej i świadomości realiów rynkowych na podejmowane przez zamawiającego czynności w trakcie przygotowania postępowania.
VIII. Komunikacja z rynkiem – sposoby pozyskiwania informacji z rynku na temat aktualnej oferty rozwiązań IT i możliwości realizacji takich przedsięwzięć – wstępne konsultacje rynkowe w celu przygotowania postępowania i poinformowania wykonawców o swoich planach i wymaganiach dotyczących zamówienia IT.
IX. Zasady pzp opisywania przedmiotu zamówienia.
X. Prawidłowy według rekomendacji opis przedmiotu zamówienia na dostawę urządzeń komputerowych – zasady opisu według obowiązujących regulacji.
XI. Wykorzystanie w opisie benchmarków.
XII. Zamawianie urządzeń komputerowych z licencjami lub bez licencji.
XIII. Zapisy niedopuszczalne i możliwości odstępstwa od rekomendacji.
XIV. Najważniejsze aspekty udzielania zamówień publicznych na zakup: urządzeń drukujących i wielofunkcyjnych, urządzeń mobilnych oraz elementów systemów komunikacji wizualnej – digital signage.
XV. Praktyczne wskazówki dotyczące formułowania zapisów w dokumentacji zamówienia.
XVI. Rekomendowane wymagania (podstawowe, opcjonalne) dotyczące poszczególnych elementów składowych urządzeń.
XVII. Rekomendowana checklista zagadnień przed wszczęciem postępowania na zakup systemu informatycznego.
XVIII. Zakres świadczeń zamówienia na zakup systemu informatycznego.
XIX. Definiowanie pojęć w projekcie postanowień umownych.
XX. Opisanie wymaganych uprawnień do korzystania z systemów informatycznych.
XXI. Rekomendowane tryby udzielenia zamówienia na system IT.
XXII. Weryfikowanie poprawności sporządzania opisu przedmiotu zamówienia przez wykonawców i inne podmioty.
XXIII. Ustalenie wartości zamówienia i wpływ tej czynności na czynności związane z prowadzeniem postępowania.
XXIV. Zamówienie udzielanie w częściach lub powody niedzielenia zamówienia IT.
XXV. Jakościowe kryteria oceny ofert pozwalające na zakup dobrego rozwiązania informatycznego – praktyka i nowe orzecznictwo.
XXVI. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.