Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Celem szkolenia jest wyposażenie pracowników merytorycznych zamawiających w przekrojową wiedzę na temat przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Uczestnicy szkolenia nie tylko zdobędą wiedzę niezbędną do sporządzenia opisów przedmiotu zamówienia (OPZ), ale również poznają zasady kreowania wymagań dokumentacji zamówienia, które pozwalają na wybór rozwiązania uwzględniającego potrzeby zamawiającego. W trakcie szkolenia omówione zostaną zasady formułowania warunków udziału w postępowaniu oraz kryteriów oceny ofert, ze wskazaniem trudności w praktycznych i ograniczeń ustawowych.
W efekcie ukończonego szkolenia pracownik merytoryczny będzie mógł zająć stanowisko w trakcie uzgodnień dokumentacji postępowania przetargowego, podjąć równoprawną dyskusję z komórką zakupową oraz świadomie uczestniczyć w posiedzeniach komisji przetargowych.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich pracowników działów merytorycznych biorących udział w procedurach przetargowych.
I. Zagadnienia, na które wpływ ma jednostka merytoryczna (wnioskodawca) w procesie przygotowania postępowania:
a. podział zamówienia na części – prawo czy obowiązek zamawiającego;
b. opis przedmiotu zamówienia – podstawowa odpowiedzialność jednostki merytorycznej;
c. rola jednostki merytorycznej w budowaniu warunków udziału w postępowaniu, kryteriów oceny ofert, postanowień umowy w sprawie zamówienia oraz innych warunków zamówienia istotnych z uwagi na ich wpływ na realizację zamówienia.
II. Zasady opisu przedmiotu zamówienia:
a. wyczerpujący opis w orzecznictwie i praktyce;
b. granice uzasadnionych potrzeb zamawiającego w OPZ;
c. neutralność OPZ i rozwiązanie równoważne;
d. skutki wadliwego OPZ.
III. Najczęstsze nieprawidłowości w przygotowaniu OPZ:
a. wskazanie źródeł nieprawidłowości na konkretnych przykładach;
b. konsekwencje błędów w OPZ;
c. sposób zapobiegania błędom w OPZ.
IV. Warunki udziału w postępowaniu – podstawowe informacje:
a. zakres badania podmiotowego wykonawców;
b. reguły budowania warunków udziału w postępowaniu;
c. szczególne zasady spełniania warunków przez konsorcjum lub podmioty trzecie.
V. Kryteria oceny ofert – kiedy można żądać więcej niż tylko to co niezbędne:
a. dobór kryteriów oceny ofert – podstawowe reguły;
b. zasady opisu kryteriów jakościowych;
c. wagi przypisywane kryteriom a naruszenie ustawy Pzp.
VI. Instytucje uelastyczniające opis przedmiotu zamówienia:
a. opcje;
b. wznowienia;
c. klauzule przeglądowe;
d. zamówienia podobne.
VII. Jak zweryfikować zgodność oferty z OPZ – czyli o dokumentowaniu
a. treść oferty i konsekwencje jej niezmienności;
b. dokumenty przedmiotowe i możliwość ich zmiany lub uzupełnienia;
c. granica pomiędzy treścią oferty a dokumentem przedmiotowym i trudności w jej ustaleniu – studium przypadków.
VIII. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.