Stacjonarnie lub online
wybór należy do Ciebie
Aktualne tematy
i rozwiązania problematycznych zagadnień
7 ekspertów
których warto wysłuchać
Obszerne materiały szkoleniowe
wydrukowane lub w wersji elektronicznej
Wydrukowany certyfikat uczestnictwa
także dla uczestników online
Przerwy między wykładami
z kawą i poczęstunkiem dla osób na miejscu
Forum Zamówień Publicznych na Usługi Komunalne to ogólnopolska konferencja mająca na celu wymianę wiedzy i doświadczeń między przedstawicielami gmin i firm, które ubiegają się o udzielenie zamówień na świadczenie usług komunalnych.
Forum jest poświęcone analizie problemów związanych z realizacją zamówień publicznych z zakresu zadań o charakterze użyteczności publicznej w najważniejszych z punktu widzenia gminy obszarach oraz przedstawieniu rozwiązań kwestii, które budzą największe wątpliwości.
Rejestracja uczestników
Otwarcie Forum [9.30 – 9.40]
I. Efektywne planowanie oraz poprawne przygotowanie zamówień komunalnych
• planowanie postępowań
• badanie rynku oraz ustalanie wartości zamówień
• określenie przedmiotu zamówienia, opis przedmiotu zamówienia oraz opis potrzeb i wymagań – różnice
• jak poprawnie opisać warunki realizacji zamówienia, w tym opcji?
• jak poprawnie opisać zakres realizacji oraz jego zmiany (na przykładzie utrzymania zieleni, odśnieżania zależnego od warunków pogodowych)
• rekompensata za gotowość wykonawcy
• jak poprawnie określić termin realizacji oraz jego zmiany?
• wartość zamówienia oraz metody rozliczania
• kary umowne a nienależyte wykonanie
II. Utrzymanie dróg gminnych w celu poprawy bezpieczeństwa poprzez usuwanie bieżących uszkodzeń nawierzchni
• podstawy prawne przy udzielaniu zamówień publicznych w przedmiocie zamówienia
• obowiązki zarządców dróg i ich odpowiedzialność
• ważne z punktu widzenia specyfiki przedmiotu zamówienia opisanie przedmiotu zamówienia, określenia warunków udziału w postępowaniu i kryteriów oceny ofert
• opcja – jako narzędzie elastycznego reagowania w trakcie realizacji zamówienia i dostosowywania do potrzeb zamawiającego
Przerwa kawowa [11.20 – 11.50]
III. Organizacja transportu zbiorowego z uwzględnieniem komunikacji nocnej
• wymagania ustawowe związane z transportem zbiorowym
• sposób wyboru organizatora transportu
• zamówienie in-house w kontekście transportu zbiorowego
• wymagane zapisy dokumentów zamówienia w zakresie transportu zbiorowego
• nocna komunikacja miejska
• ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia postępowania
IV. Postępowanie na utrzymanie i konserwację oświetlenia drogowego
• obowiązki gminy wynikające z przepisów prawa w zakresie przedmiotu zamówienia
• własność infrastruktury oświetleniowej a zadanie finansowania oświetlenia w gminach
• tryby, w jakich udzielane są zamówienia na utrzymanie i konserwację oświetlenia drogowego
• najważniejsze założenia opisu przedmiotu zamówienia
• warunki udziału w postępowaniu a uprawnienia do wykonywania określonych czynności
• kryteria oceny ofert pozwalające efektywnie wydatkować środki publiczne w tym obszarze
Przerwa kawowa [13.30 – 14.00]
V. Grupowy zakup energii dla gmin
• jak prawidłowo ukształtować w porozumieniu prawa i obowiązki członków grupy?
• jak prawidłowo oszacować wolumen energii?
• jak zaplanować postępowanie w ujęciu czasowym i jakie ryzyka wziąć pod uwagę?
• jak wykorzystać dane z towarowej giełdy energii w celu uzyskania korzystnych ofert?
• jak prawidłowo określić warunki udziału w postępowaniu w odniesieniu do wolumenu zamówienia?
• klauzula waloryzacyjna w umowie na dostawę energii
• zapisy umowne gwarantujące zamawiającemu stabilność cen energii
VI. Zrównoważone zamówienia publiczne w usługach komunalnych – między polityką a praktyką
• wprowadzenie do zrównoważonych zamówień publicznych (ZZP)
• cele zrównoważonych zamówień: środowiskowe, społeczne, ekonomiczne
• znaczenie ZZP w kontekście realizacji celów polityki publicznej i unijnej (Agenda 2030, Zielony Ład, KPO)
• praktyczne zastosowanie ZZP w zamówieniach publicznych (warunki realizacji zamówienia, kryteria oceny ofert, wymogi środowiskowe)
• wyzwania i bariery wobec ZZP (brak kompetencji zamawiających, obawy przed wyższymi kosztami, niska świadomość wykonawców)
• rekomendacje i dobre praktyki (szkolenia i standaryzacja kryteriów ZZP, współpraca z sektorem społecznym, system monitorowania i raportowania ZZP)
• bariery i niechęć wykonawców wobec klauzul społecznych
• lokalność w zamówieniach – wsparcie dla lokalnych wykonawców
Zakończenie FORUM [15.40]