II Forum Zamówień Publicznych na Usługi Komunalne

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Forum Zamówień Publicznych na Usługi Komunalne to ogólnopolska konferencja mająca na celu wymianę wiedzy i doświadczeń między przedstawicielami gmin i firm, które ubiegają się o udzielenie zamówień na świadczenie usług komunalnych.

Forum jest poświęcone analizie problemów związanych z realizacją zamówień publicznych z zakresu zadań o charakterze użyteczności publicznej w najważniejszych z punktu widzenia gminy obszarach oraz przedstawieniu rozwiązań kwestii, które budzą największe wątpliwości.

Program szkolenia

Rejestracja uczestników
Otwarcie Forum [9.30 – 9.40]

I. Efektywne planowanie oraz poprawne przygotowanie zamówień komunalnych
• planowanie postępowań
• badanie rynku oraz ustalanie wartości zamówień
• określenie przedmiotu zamówienia, opis przedmiotu zamówienia oraz opis potrzeb i wymagań – różnice
• jak poprawnie opisać warunki realizacji zamówienia, w tym opcji?
• jak poprawnie opisać zakres realizacji oraz jego zmiany (na przykładzie utrzymania zieleni, odśnieżania zależnego od warunków pogodowych)
• rekompensata za gotowość wykonawcy
• jak poprawnie określić termin realizacji oraz jego zmiany?
• wartość zamówienia oraz metody rozliczania
• kary umowne a nienależyte wykonanie

II. Utrzymanie dróg gminnych w celu poprawy bezpieczeństwa poprzez usuwanie bieżących uszkodzeń nawierzchni
• podstawy prawne przy udzielaniu zamówień publicznych w przedmiocie zamówienia
• obowiązki zarządców dróg i ich odpowiedzialność
• ważne z punktu widzenia specyfiki przedmiotu zamówienia opisanie przedmiotu zamówienia, określenia warunków udziału w postępowaniu i kryteriów oceny ofert
• opcja – jako narzędzie elastycznego reagowania w trakcie realizacji zamówienia i dostosowywania do potrzeb zamawiającego

Przerwa kawowa [11.20 – 11.50]

III. Organizacja transportu zbiorowego z uwzględnieniem komunikacji nocnej
• wymagania ustawowe związane z transportem zbiorowym
• sposób wyboru organizatora transportu
• zamówienie in-house w kontekście transportu zbiorowego
• wymagane zapisy dokumentów zamówienia w zakresie transportu zbiorowego
• nocna komunikacja miejska
• ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia postępowania

IV. Postępowanie na utrzymanie i konserwację oświetlenia drogowego
• obowiązki gminy wynikające z przepisów prawa w zakresie przedmiotu zamówienia
• własność infrastruktury oświetleniowej a zadanie finansowania oświetlenia w gminach
• tryby, w jakich udzielane są zamówienia na utrzymanie i konserwację oświetlenia drogowego
• najważniejsze założenia opisu przedmiotu zamówienia
• warunki udziału w postępowaniu a uprawnienia do wykonywania określonych czynności
• kryteria oceny ofert pozwalające efektywnie wydatkować środki publiczne w tym obszarze

Przerwa kawowa [13.30 – 14.00]

V. Grupowy zakup energii dla gmin
• jak prawidłowo ukształtować w porozumieniu prawa i obowiązki członków grupy?
• jak prawidłowo oszacować wolumen energii?
• jak zaplanować postępowanie w ujęciu czasowym i jakie ryzyka wziąć pod uwagę?
• jak wykorzystać dane z towarowej giełdy energii w celu uzyskania korzystnych ofert?
• jak prawidłowo określić warunki udziału w postępowaniu w odniesieniu do wolumenu zamówienia?
• klauzula waloryzacyjna w umowie na dostawę energii
• zapisy umowne gwarantujące zamawiającemu stabilność cen energii

VI. Zrównoważone zamówienia publiczne w usługach komunalnych – między polityką a praktyką
• wprowadzenie do zrównoważonych zamówień publicznych (ZZP)
• cele zrównoważonych zamówień: środowiskowe, społeczne, ekonomiczne
• znaczenie ZZP w kontekście realizacji celów polityki publicznej i unijnej (Agenda 2030, Zielony Ład, KPO)
• praktyczne zastosowanie ZZP w zamówieniach publicznych (warunki realizacji zamówienia, kryteria oceny ofert, wymogi środowiskowe)
• wyzwania i bariery wobec ZZP (brak kompetencji zamawiających, obawy przed wyższymi kosztami, niska świadomość wykonawców)
• rekomendacje i dobre praktyki (szkolenia i standaryzacja kryteriów ZZP, współpraca z sektorem społecznym, system monitorowania i raportowania ZZP)
• bariery i niechęć wykonawców wobec klauzul społecznych
• lokalność w zamówieniach – wsparcie dla lokalnych wykonawców

Zakończenie FORUM [15.40]

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Kod rabatowy

    Cena zostanie obniżona po zweryfikowaniu ważności kodu przez Dział Obsługi Klienta.

    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.