Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Aż 18 instytucji może kontrolować udzielanie zamówień publicznych w urzędzie. Niezwykle ważne jest zatem poznanie zasad kontroli oraz obszarów, w których może dochodzić do naruszeń. Prawo zamówień publicznych wprowadziło wspólne regulacje dotyczące kontroli udzielania zamówień publicznych przez organy kontroli, stworzyło Komitet do spraw Kontroli Zamówień Publicznych, nadało nowe kompetencje Prezesowi UZP dotyczące współdziałania z organami kontroli oraz wprowadziło zmiany w kontroli Prezesa UZP.
Celem szkolenia jest przybliżenie uczestnikom zasad prowadzenia kontroli zamówień publicznych na gruncie obowiązującej od 1 stycznia 2021 r. ustawy Prawo zamówień publicznych oraz omówienie nieprawidłowości w stosowaniu regulacji, które generują ryzyko podjęcia działań korygujących w przypadku zamówień dofinansowanych z budżetu UE.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za zamówienia publiczne, a więc do kierowników jednostek, osób zasiadających w komisjach przetargowych oraz osób odpowiedzialnych za ich stronę finansową.
I. Wprowadzenie:
a. zasady prowadzenia kontroli zamówień publicznych obowiązujące od 1 stycznia 2021 r.;
b. taryfikator korekt finansowych obowiązujący od sierpnia 2020 r.
II. Nieprawidłowości dotyczące szacowania wartości zamówienia:
a. techniki ustalania wartości zamówienia;
b. zamówienie nieplanowane;
c. zamówienia udzielane w częściach;
d. zamówienia realizowane w ramach projektów wieloletnich;
e. projekty partnerskie a szacowanie wartości zamówienia.
III. Nieprawidłowości dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:
a. niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia;
b. pośrednie i bezpośrednie naruszenie zasady zachowania uczciwej konkurencji poprzez dyskryminacyjny opis przedmiotu zamówienia;
c. równoważność rozwiązań;
d. używanie norm i innych odniesień;
e. brak podziału zamówienia;
f. zamówienia wielorodzajowe;
g. przedmiotowe środki dowodowe.
IV. Nieprawidłowości dotyczące warunków udziału w postępowaniu oraz podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu:
a. warunki udziału w postępowaniu – omówienie najczęstszych nieprawidłowości;
b. zasada proporcjonalności;
c. wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia;
d. korzystanie z zasobów innych podmiotów;
e. podmiotowe środki dowodowe;
f. skutki żądania dokumentów „nadmiernych”;
g. podstawy wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu;
h. uzupełnianie i wyjaśnianie dokumentów.
V. Nieprawidłowości w zakresie kryteriów oceny ofert:
a. uzasadnianie dominacji kryterium cenowego;
b. cena jako jedyne kryterium oceny ofert;
c. kryteria podmiotowe;
d. kryteria niegwarantujące oszczędności i gospodarności;
e. najczęściej występujące nieprawidłowości.
VI. Nieprawidłowości dotyczące oceny i badania ofert: a. rażąco niska cena;
b. poprawianie omyłek;
c. niezgodność treści oferty z treścią SIWZ;
d. błędy w obliczeniu ceny w tym nieprawidłowa stawka VAT.
VII. Nieprawidłowości w zakresie zmiany umów. Niedozwolone zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego – przesłanki dokonywania zmian.
VIII. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.