Tryb podstawowy w Prawie zamówień publicznych – jak prawidłowo przygotować i przeprowadzić postępowanie o wartości mniejszej od progów unijnych

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Zamówienie w trybie podstawowym może być udzielane w jednym z trzech wariantów: bez przeprowadzania negocjacji, z możliwością ich przeprowadzenia lub z koniecznością negocjacji. Tryb ten został uregulowany w przepisach art. 275-296 nowego pzp. Nie oznacza to bynajmniej, że inne przepisy tej ustawy nie mają bezpośredniego oddziaływania na zasady przygotowania i udzielenia zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne.

Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za zamówienia publiczne, a więc do kierowników jednostek, osób zasiadających w komisjach przetargowych oraz osób odpowiedzialnych za ich stronę finansową.

Program szkolenia

I. Tryb podstawowy udzielania zamówień „krajowych”:
a. Brak trybu przetargu nieograniczonego;
b. Wybór optymalnego wariantu trybu podstawowego dla zamawiającego spośród 3 możliwych;
c. Obowiązek komunikacji zamawiającego
z wykonawcami przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

II. Wariant I trybu podstawowego – bez przeprowadzania negocjacji:
a. Specyfikacja warunków zamówienia (SWZ) – wymagana minimalna treść, termin i miejsce udostępniania, reguły zadawania pytań oraz udzielania odpowiedzi;
b. Ogłoszenie o zamówieniu – miejsce publikacji;
c. Termin składania ofert i ich udostępniania.

III. Wariant II trybu podstawowego – z możliwością negocjacji treści ofert:
a. Specyfikacja warunków zamówienia – różnice do wariantu I;
b. Negocjacje – przedmiot, wykonawcy zaproszeni do negocjacji ofert; forma negocjacji
c. Termin składania ofert dodatkowych i „specyfika” tych ofert;
d. Termin udostępnienia ofert.

IV. Wariant III trybu podstawowego – z obowiązkowymi negocjacjami treści ofert:
a. Opis potrzeb i wymagań (OPiW) – wymagana treść, termin i miejsce udostępniania, reguły zadawania pytań oraz udzielania odpowiedzi;
b. Negocjacje – przedmiot, wykonawcy zapraszani do negocjacji ofert;
c. Specyfikacja warunków zamówienia – termin sporządzenia, treść i zasady wyjaśniania;
d. Termin udostępnienia ofert;
e. Zaproszenie do składania ofert ostatecznych.

V. Reguły dotyczące zachowania zasady bezstronności i obiektywizmu, w tym – kto, kiedy i w jakim zakresie składa oświadczenia z art. 56 ustawy, w tym w zakresie konfliktu interesów.

VI. Ocena podmiotowa wykonawców dokonywana przez zamawiającego:
a. Czy i jak określić warunki udziału w postępowaniu;
b. Przesłanki wykluczenia wykonawcy – wskazówki z praktyki;
c. Oświadczenie wstępne – forma i rodzaje możliwych podpisów;
d. Podmiotowe środki dowodowe – możliwość czy obowiązek ich składania oraz termin; jak poradzić sobie z oceną e-dokumentów.

VII. Termin związania ofertą, reguły wyznaczania, przedłużania oraz możliwości wyboru oferty po upływie terminu związania ofertą.

VIII. Wadium:
a. Wysokość a ocena czy warto go żądać;
b. Formy a postanowienia SWZ;
c. Reguły zwrotu.

IX. Oferty:
a. Formy składania ofert – problemy praktyki w stosowaniu podpisów elektronicznych;
b. Brak obowiązku publicznego otwarcia a nowe reguły dotyczące terminu otwarcia ofert;
c. Jakie informacje upublicznia zamawiający przed i po otwarciu ofert;
d. Poprawa omyłek;
e. Przesłanki odrzucenia oferty – analiza na wybranych przykładach.

X. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.