Duże inwestycje budowlane w Prawie zamówień publicznych – planowanie, przygotowanie, wybór i przebieg procedury wyboru wykonawcy

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Szkolenie omówi zmiany w zakresie prowadzenia postępowań dot. dużych zamówień publicznych na roboty budowlane. Szczególny nacisk położymy m.in. na: analizę potrzeb zamawiającego, wstępne konsultacje rynkowe oraz wcześniejsze zaangażowanie wykonawców w proces udzielenia zamówień, szacowanie wartości zamówień publicznych, opis przedmiotu zamówienia, opis potrzeb i wymagań w kontekście opisu przedmiotu zamówienia, obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, zmiany odnośnie treści umów, sporządzania raportu z realizacji zamówienia, podwykonawstwa, ugody w przypadku sporu. Wymienione wyżej zagadnienia to tylko część tematyki poruszanej na szkoleniu, na które Państwa zapraszamy.

Celem szkolenia jest przedstawienie praktycznych aspektów stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych w zamówieniach publicznych na roboty budowlane oraz porównanie ich z przepisami aktualnie obowiązującymi.

Skierowane jest do wszystkich, którzy w ramach wykonywania codziennych zadań muszą znać i stosować przepisy Prawa zamówień publicznych oraz Kodeksu cywilnego.

Program szkolenia

I. Cele ustawy: efektywność, konkurencyjność, uproszczenie, doprecyzowanie.

II. Systematyka ustawy.

III. Polityka zakupowa.

IV. Analiza potrzeb i wymagań: kiedy sporządzać, wpływ analizy na udzielanie zamówień publicznych, wybór trybu, warunki umowy.

V. Zasady publikacji ogłoszeń o zamówieniach, zakaz istotnej zmiany ogłoszenia, skutki zmiany.

VI. Wymagania wynikające z prawa budowlanego – zakres projektu budowlanego:
a. Równoważność;
b. Normy i równoważność norm w opisie przedmiotu zamówienia miotu zamówienia na roboty budowlane według nowej ustawy;
c. Kiedy badać równoważność.

VII. Szacowanie wartości zamówienia – kiedy agregujemy usługi i roboty budowlane.

VIII. Zamówienia krajowe:
a. Tryb podstawowy: bez negocjacji, z fakultatywnymi negocjacjami, z obligatoryjnymi negocjacjami;
b. Czym się kierować wybierając tryb właściwy dla robót budowlanych i usług;
c. Przebieg procedury w poszczególnych trybach.

IX. Zamówienia unijne – przetarg nieograniczony, przedbieg procedury klasycznej i odwróconej po zmianach.

X. Podstawy wykluczenia wykonawcy – podstawy obligatoryjne, fakultatywne, self-cleaning, badanie proporcjonalności przed wykluczeniem;

XI. Podstawy odrzucenia oferty – 18 podstaw odrzucenia oferty, kiedy informujemy.

XII. Kryterium ceny powyżej 60% – kiedy można.

XIII. Wybór najkorzystniejszej oferty:
a. Załączniki do oferty;
b. Wybór w terminie związania ofertą – przedłużanie, co robimy gdy upłynie.

XIV. Zamówienia poniżej progów unijnych na roboty budowlane.

XV. Kiedy SWZ a OPiW:
a. Udostępnianie;
b. Poprawianie.

XVI. Ramowy układ SWZ.

XVII. Zmiany w umowach:
a. Współdziałanie stron umowy – na czym powinna polegać w robotach budowlanych;
b. Wprowadzenie klauzul abuzywnych (niedozwolonych);
c. Określenie obowiązkowych postanowień umownych, w tym zasady określania terminu wykonania zamówienia bez podawania konkretnej daty;
d. Nowe zasady waloryzacji wynagrodzenia;
e. Ochrona podwykonawców;
f. Zmiany umowy – klauzule przeglądowe;
g. Raport z realizacji umowy – kiedy należy sporządzić raport, wymagana zawartość, termin sporządzenia;
h. Ogłoszenie o wykonaniu zamówienia.

XVIII. Środki ochrony prawnej:
a. Zakres zarzutów;
b. Odwołanie na projektowane warunki umowy;
c. Wyrok i skarga.

XIX. Mediacja i koncyliacja:
a. Czym się różnią;
b. Zakres mediacji i koncyliacji;
c. Kiedy obowiązkowa, kiedy fakultatywna.

XX. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Kod rabatowy

    Cena zostanie obniżona po zweryfikowaniu ważności kodu przez Dział Obsługi Klienta.

    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.