Kompleksowe Warsztaty Prawa Zamówień Publicznych Piotra Pieprzycy – analiza problemów i sprzeczności występujących w 2024 roku

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Podczas szkolenia uczestnicy zostaną wprowadzeni w kluczowe aspekty prawa zamówień publicznych. Omówione zostaną problematyczne kwestie związane z najważniejszymi pojęciami ustawowymi. Szczególną uwagę zwrócimy na przygotowanie postępowania, komunikację z wykonawcami, planowanie zamówień publicznych oraz ich aktualizację. W kolejnej części przenalizujemy przebieg postępowania poniżej progów unijnych, wraz z analizą wyłączenia przepisów obowiązujących w procedurach o wartości równej lub przekraczającej progi unijne.

Celem szkolenia jest zapewnienie uczestnikom wnikliwej analizy aktualnych problemów i sprzeczności w prawie zamówień publicznych. Prezentacja kluczowych zagadnień, takich jak konflikt interesów, składanie ofert czy kwalifikacja podmiotowa wykonawców umożliwi uczestnikom zdobycie praktycznej wiedzy niezbędnej do efektywnego działania w obszarze zamówień. Szkolenie umożliwi także zrozumienie procedur związanych z zakończeniem postępowania, środkami ochrony prawnej oraz pozasądowym rozwiązywaniem sporów.

Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących się zamówieniami publicznymi – odpowiedzialnych za realizację i dokumentowanie procedur, jak również dla osób podejmujących decyzje dotyczące wyboru trybu bądź rozwiązań organizacyjnych w komórkach zamówień publicznych. Koniecznym warunkiem uczestnictwa jest znajomość przepisów ustawy oraz aktów okołoustawowych.

Program szkolenia

DZIEŃ I

I. Wprowadzenie: najważniejsze pojęcia ustawowe (dokumenty zamówienia, podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe, warunki zamówienia), przepisy kodeksu cywilnego w procesie udzielenie zamówienia, wartość zamówienia a stosowanie ustawy PZP, plany postępowań o udzielenie zamówienia i ich aktualizacja, zakres zastosowania ustawy PZP do zamówień klasycznych w aspekcie systematyki ustawy.

II. Postępowanie poniżej progów unijnych – odmienny zakres zastosowania ustawy PZP w stosunku do procedury unijnej – analiza przypadków i przyczyn wyłączenia przepisów obowiązujących w postępowaniach o wartości równej lub przekraczającej progi unijne.

III. Przygotowanie postępowania – analiza potrzeb i wymagań, wstępne konsultacje rynkowe, opis przedmiotu zamówienia (przedmiotowe środki dowodowe), szacowanie wartości zamówienia, decyzja w przedmiocie wyboru trybu, sporządzenie Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) lub Opisu potrzeb i wymagań i ich minimalna zawartość.

IV. Konflikt interesów i prawomocne skazanie za przestępstwo – kręg osób zobowiązanych po stronie zamawiającego do złożenia oświadczenia, rodzaju i czasu składania oświadczeń w przedmiocie podlegania lub niepodlegania wyłączeniu.

V. Komunikacja zamawiającego z wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia i forma kluczowych dokumentów – oferty, wniosku
o dopuszczenie do udziału, oświadczenia z art. 125 ust. 1 ustawy.

VI. Wszczęcie postępowania – publikacja ogłoszeń, udostępnianie dokumentów zamówienia.

DZIEŃ II

I. Wyjaśnienia treści dokumentów zamówienie (SWZ lub OPiW) – terminy składania wniosków, obowiązki zamawiającego, treść dokumentów zamówienia a termin składania ofert.

II. Składanie i otwarcie ofert – reguły wyznaczania terminów składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, w tym terminy minimalne, okres związania ofertą i jego przedłużenie, zabezpieczenie wadialne, obowiązki publikacyjne zamawiającego.

III. Kwalifikacja podmiotowa wykonawców – obligatoryjne i fakultatywne przesłanki wykluczenia, reguły stawiania warunków udziału w postępowaniu, poleganie na potencjale podmiotów trzecich, podmiotowe środki dowodowe i zasady ich uzupełniania.

IV. Badanie i ocena ofert, wybór oferty najkorzystniejszej – wezwanie w przedmiocie złożenia lub uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych, nowe podstawy odrzucenia oferty, kryteria oceny ofert, niemożność wyboru oferty najkorzystniejszej – oferty dodatkowe.

V. Zakończenie postępowania – udzielenie zamówienia, podstawy unieważnienia postępowania, obowiązki informacyjne i publikacyjne zamawiającego.

VI. Tryb podstawowy – jego warianty, pozostałe tryby w procedurze krajowej – partnerstwo innowacyjne, negocjacje bez ogłoszenia i wolna ręka – przesłanki zastosowania.

VII. Środki ochrony prawnej. Pozasądowe rozwiązywanie sporów.

VIII. Umowa – postanowienia niedopuszczalne, zapisy obowiązkowe, zmiana umowy, odstąpienie i unieważnienie, raport z realizacji umowy, ogłoszenie o wykonaniu umowy.

IX. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.