Warsztaty Kontroli Zamówień Publicznych Krzysztofa Puchacza dla kontrolujących i kontrolowanych

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Aż 18 instytucji może kontrolować udzielanie zamówień publicznych w urzędzie. Niezwykle ważne jest zatem poznanie nowych zasad kontroli oraz obszarów, w których może dochodzić do naruszeń. Prawo zamówień publicznych wprowadza wspólne regulacje dotyczące kontroli udzielania zamówień publicznych przez organy kontroli (art. 596-602), tworzy Komitet do spraw Kontroli Zamówień Publicznych (art. 493-499), nadaje nowe kompetencje Prezesowi UZP dotyczące współdziałania z organami kontroli (art. 469 pkt 23 i 24) oraz wprowadza zmiany w kontroli Prezesa UZP.

Celem szkolenia jest omówienie najczęstszych nieprawidłowości w stosowaniu nowych przepisów o zamówieniach publicznych w świetle wyników kontroli UZP, NIK, RIO oraz Instytucji Zarządzających, omówienie taryfikatora korekt finansowych przy zamówieniach dofinansowanych z budżetu UE – na przykładach aktualnego orzecznictwa sądów administracyjnych oraz omówienie naruszeń PZP skutkujących odpowiedzialnością z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych.

Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za zamówienia publiczne, a więc do kierowników jednostek, osób zasiadających w komisjach przetargowych oraz osób odpowiedzialnych za ich stronę finansową.

Program szkolenia

Dzień I – 3 lutego (poniedziałek):

Od godz. 14.00 – kwaterowanie uczestników;
16.00-19.00 – zajęcia w 2 blokach po 1,5 godziny zegarowej.

I. Wprowadzenie:
a. nowe zasady prowadzenia kontroli zamówień publicznych obowiązujące od 1 stycznia 2021 r. – zalecenia Komitetu ds. kontroli w zamówieniach publicznych;
b. ocena ryzyka kontroli zamówień publicznych;
c. metodologia kontroli zamówień publicznych.

II. Nieprawidłowości dotyczące szacowania wartości zamówienia:
a. zamówienie nieplanowane;
b. zamówienia udzielane w częściach;
c. zamówienia realizowane w ramach projektów wieloletnich;
d. szacowania wartości zamówień mieszanych.

20.00 – kolacja powitalna.

Dzień II – 4 lutego (wtorek):

Do godz. 9.00 – śniadanie;
9.00-16.30 – zajęcia w 4 blokach po 1,5 godziny zegarowej.

III. Nieprawidłowości dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:
a. niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia;
b. pośrednie i bezpośrednie naruszenie zasady zachowania uczciwej konkurencji poprzez dyskryminacyjny opis przedmiotu zamówienia;
c. równoważność rozwiązań;
d. używanie norm;
e. brak podziału zamówienia;
f. zamówienia wielorodzajowe;
g. przedmiotowe środki dowodowe.

IV. Nieprawidłowości dotyczące warunków udziału w postępowaniu oraz podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu:
a. warunki udziału w postępowaniu – omówienie najczęstszych nieprawidłowości;
b. zasada proporcjonalności;
c. wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia;
d. korzystanie z zasobów innych podmiotów;
e. podmiotowe środki dowodowe;
f. podstawy wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu;
g. uzupełnianie i wyjaśnianie dokumentów.

V. Nieprawidłowości w zakresie kryteriów oceny ofert:
a. uzasadnianie dominacji kryterium cenowego;
b. cena jako jedyne kryterium oceny ofert;
c. kryteria podmiotowe;
d. najczęściej występujące nieprawidłowości.

VI. Nieprawidłowości dotyczące przebiegu postępowania:
a. niewykonanie obowiązku przedłużenia terminu składania ofert;
b. skutki niespójności dokumentów przetargowych – najnowsze tezy z orzecznictwa sądów administracyjnych;
c. naruszenia w zakresie dokumentowania braku konfliktu interesów;
d. niewłaściwe stosowanie przesłanek unieważnienia postępowania;
e. niewłaściwe stosowanie trybów niekonkurencyjnych na podstawie zamówienia z wolnej ręki.

13.30-15.00 – obiad;
16.30-18.00 – konsultacje z prowadzącym, sesja pytań-odpowiedzi, czas wolny;
20.00 – kolacja, atrakcje.

Dzień III – 5 lutego (środa):

Do godz. 9.00 – śniadanie;
9.00-12.00 – zajęcia w 2 blokach po 1,5 godziny zegarowej.

VII. Nieprawidłowości dotyczące oceny i badania ofert:
a. rażąco niska cena;
b. poprawianie omyłek;
c. niezgodność treści oferty z treścią SWZ;
d. błędy w obliczeniu ceny w tym nieprawidłowa stawka VAT.

VIII. Nieprawidłowości w zakresie zmiany umów:
a. klauzule abuzywne;
b. ogłoszenie o wykonaniu umowy;
c. zmiany umów.

Do godz. 12.00 – wykwaterowywanie uczestników.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Kod rabatowy

    Cena zostanie obniżona po zweryfikowaniu ważności kodu przez Dział Obsługi Klienta.

    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.