Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Zmieniające się przepisy i rosnąca świadomość społeczna sprawiają, że aspekty społeczne odgrywają coraz większą rolę w zamówieniach publicznych. Właściwe zrozumienie tych zagadnień jest kluczowe dla zapewnienia uczciwej konkurencji, efektywnego wykorzystania środków publicznych oraz realizacji celów społecznych. Szkolenie, na które Państwa zapraszamy, to doskonała okazja, aby zdobyć niezbędną wiedzę i umiejętności, które pozwolą na profesjonalne przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w tym obszarze.
Podczas spotkania uczestnicy poznają szczegółowo przepisy dotyczące usług społecznych, dowiedzą się jak uwzględniać aspekty społeczne w różnych etapach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – od przygotowania dokumentacji przetargowej po kontrolę realizacji umowy. Ekspert przybliży zagadnienia związane z klauzulami społecznymi, kryteriami oceny ofert oraz obowiązkowymi i fakultatywnymi aspektami społecznymi.
Szkolenie pozwoli na zrozumienie, jak poprzez zamówienia publiczne wspierać rozwój społeczny i gospodarczy.
Adresatem są wszystkie osoby odpowiedzialne za zamówienia publiczne, a więc kierownicy jednostek, osoby zasiadające w komisjach przetargowych oraz osoby odpowiedzialne za ich stronę finansową.
I. Usługi na usługi społeczne i inne szczególne usługi:
a. definicja usług społecznych i innych szczególnych usług;
b. próg kwotowy właściwy dla usług społecznych i innych szczególnych usług;
c. treść załącznika IV do Dyrektywy klasycznej;
d. prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia na usługi społeczne – właściwe przepisy;
e. usługi społeczne, których wykonanie może być zastrzeżone dla szczególnej grupy wykonawców.
II. Aspekty społeczne w zamówieniach publicznych:
a. cele wprowadzenia aspektów społecznych do zamówień publicznych;
b. aspekty społeczne a klauzule społeczne;
c. obligatoryjne regulacje prawne dotyczące aspektów społecznych:
i. zasada efektywności;
ii. analiza potrzeb i wymagań zamawiającego;
iii. konieczność zatrudnienia na podstawie stosunku pracy;
iv. uwzględnienie w opisie przedmiotu zamówienia wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników;
v. obligatoryjne podstawy wykluczenia dotyczące aspektów społecznych;
vi. aspekty społeczne w ramach wyjaśnień rażąco niskiej ceny.
d. fakultatywne aspekty społeczne:
i. zastrzeżenie w ogłoszeniu o zamówieniu, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy mający status zakładu pracy chronionej, spółdzielnie socjalne oraz inni wykonawcy;
ii. określenie w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, które mogą obejmować aspekty społeczne lub związane z zatrudnieniem (art. 96 ustawy Pzp);
iii. żądanie etykiety o charakterze społecznym;
iv. fakultatywne podstawy wykluczenia dotyczące aspektów społecznych;
v. kryteria oceny ofert dotyczące aspektów społecznych.
III. Realizacja umowy a aspekty społeczne.
IV. Polityka zakupowa państwa w zakresie aspektów społecznych.
V. Zalecenia w sprawie uwzględniania przez administrację rządową aspektów społecznych w zamówieniach publicznych.
VI. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.