Stacjonarnie lub online
wybór należy do Ciebie
Aktualne tematy
i rozwiązania problematycznych zagadnień
6 ekspertów
których warto wysłuchać
Obszerne materiały szkoleniowe
wydrukowane lub w wersji elektronicznej
Wydrukowany certyfikat uczestnictwa
także dla uczestników online
Przerwy między wykładami
z kawą i poczęstunkiem dla osób na miejscu
Specyfika zamówień na sprzęt i systemy informatyczne dla sektora publicznego wymaga od zamawiających i wykonawców nieustannego rozwoju. Wyzwania, z którymi borykają się na co dzień uczestnicy postępowania wiążą się m.in. z krótkim cyklem życia zaawansowanych technologicznie produktów. Ponadto na branżę wpływają liczne zmiany regulacyjne wymuszające kolejne inwestycje w sprzęt, oprogramowanie oraz szkolenia. Tematyka naszej konferencji odnosi się bezpośrednio do tych zagadnień. Będzie to okazja do ich omówienia oraz do dyskusji z doświadczonymi specjalistami z obszaru zamówień IT.
Rejestracja uczestników [9.00 – 9.30]
Otwarcie konferencji [9.30 – 9.40]
I. Jak uniknąć błędów przy ustalaniu warunków udziału w postępowaniu dotyczącym usług lub dostaw IT?
• kiedy warto postawić warunki udziału w postępowaniu?
• podstawowe zasady dokonywania opisu takich warunków
• warunki udziału w postępowaniu a wspólne ubieganie się o zamówienie lub udział podmiotów trzecich
• case study – na jakie błędy w opisie takich warunków najczęściej wskazuje KIO oraz instytucje kontrolujące?
II. Waloryzacja umów w branży IT
• obowiązek klauzul waloryzacyjnych
• klauzula rebus sic stantibus – nadzwyczajna zmiana okoliczności, gdy umowa nie przewiduje waloryzacji
• ryzyka po stronie zamawiającego wynikające z braku waloryzacji
• opublikowane przez prezesa UZP rekomendacje branży IT dotyczące przygotowania klauzul waloryzacyjnych na podstawie art. 439 pzp dla zamówień IT
• praktyczne przykłady dokonanych waloryzacji – jak sformułować aneks do umowy?
Przerwa kawowa [11.20 – 11.50]
III. Zabezpieczenie interesów zamawiającego w postępowaniach na świadczenie usług wsparcia technicznego
• wsparcie, utrzymanie, serwis czy gwarancja – czego potrzebuje zamawiający?
• umowa wsparcia technicznego / utrzymania dla systemów komputerowych (SLA)
• wsparcie/utrzymanie sprzętu
• zakup usług doradczych
IV. Opcja i wznowienie jako narzędzie pozwalające na elastyczne zarządzanie umową o zamówienie publiczne
• opcja oraz wznowienie – różnice, wady i zalety
• szacowanie wartości zamówienia przy uwzględnieniu opcji oraz wznowienia
• prawidłowe sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia w przypadku przewidywanych opcji oraz wznowień
• klauzule przeglądowe umów o zamówienie publiczne po skorzystaniu ze wznowienia
Przerwa kawowa [13.30 – 14.00]
V. Kryteria oceny ofert dla rynku IT
• związek kryteriów jakościowych z przedmiotem zamówienia
• przykłady kryteriów w przetargach na usługi informatyczne
• czy weryfikacja kryteriów jakościowych jest obowiązkiem zamawiającego?
VI. Zapisy umowy, które mogą „uratować” projekt IT – praktyczne wskazówki kierownika projektu
• jakie klauzule mogą zabezpieczyć zamawiającego i ułatwić życie kierownika projektu, a jednocześnie zapewnić sukces projektu IT?
• jak odpowiednio ukształtować zapisy umowne dotyczące terminu, aby były elastyczne i zapewniały komfortową pracę kierownika projektu?
• jak opisać przedmiot zamówienia, aby umożliwić konieczne zmiany i dostosowania?
• w jaki sposób określić cel projektu, aby była możliwa jego rozliczalność?
• w jaki sposób właściwie ukształtować zapisy umowne, aby umożliwić rozwiązywanie sporów podczas realizacji kontraktu?
• jak ustalić etapy płatności?
• jak ukształtować zapisy w umowie na wypadek konieczności rozwiązania kontraktu?
Pytania i podsumowanie konferencji
Zakończenie konferencji [15.40]