Komfortowy hotel
możliwość zakwaterowania w pokoju 1-osobowym
Wyśmienita kuchnia
menu składające się z dań kuchni europejskiej z polskimi oraz regionalnymi akcentami
Trzy dni
intensywnych wykładów
Wydrukowany certyfikat
który otrzymasz na miejscu
Obszerne materiały szkoleniowe
w wersji drukowanej
Wymiana doświadczeń
z prowadzącym i uczestnikami warsztatów
Aż 18 instytucji może kontrolować udzielanie zamówień publicznych w urzędzie. Niezwykle ważne jest zatem poznanie nowych zasad kontroli oraz obszarów, w których może dochodzić do naruszeń. Prawo zamówień publicznych wprowadza wspólne regulacje dotyczące kontroli udzielania zamówień publicznych przez organy kontroli (art. 596-602), tworzy Komitet do spraw Kontroli Zamówień Publicznych (art. 493-499), nadaje nowe kompetencje Prezesowi UZP dotyczące współdziałania z organami kontroli (art. 469 pkt 23 i 24) oraz wprowadza zmiany w kontroli Prezesa UZP.
Celem szkolenia jest omówienie najczęstszych nieprawidłowości w stosowaniu nowych przepisów o zamówieniach publicznych w świetle wyników kontroli UZP, NIK, RIO oraz Instytucji Zarządzających, omówienie taryfikatora korekt finansowych przy zamówieniach dofinansowanych z budżetu UE – na przykładach aktualnego orzecznictwa sądów administracyjnych oraz omówienie naruszeń PZP skutkujących odpowiedzialnością z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za zamówienia publiczne, a więc do kierowników jednostek, osób zasiadających w komisjach przetargowych oraz osób odpowiedzialnych za ich stronę finansową.
Dzień I – 3 lutego (poniedziałek):
Od godz. 14.00 – kwaterowanie uczestników;
16.00-19.00 – zajęcia w 2 blokach po 1,5 godziny zegarowej.
I. Wprowadzenie:
a. nowe zasady prowadzenia kontroli zamówień publicznych obowiązujące od 1 stycznia 2021 r. – zalecenia Komitetu ds. kontroli w zamówieniach publicznych;
b. ocena ryzyka kontroli zamówień publicznych;
c. metodologia kontroli zamówień publicznych.
II. Nieprawidłowości dotyczące szacowania wartości zamówienia:
a. zamówienie nieplanowane;
b. zamówienia udzielane w częściach;
c. zamówienia realizowane w ramach projektów wieloletnich;
d. szacowania wartości zamówień mieszanych.
20.00 – kolacja powitalna.
Dzień II – 4 lutego (wtorek):
Do godz. 9.00 – śniadanie;
9.00-16.30 – zajęcia w 4 blokach po 1,5 godziny zegarowej.
III. Nieprawidłowości dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:
a. niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia;
b. pośrednie i bezpośrednie naruszenie zasady zachowania uczciwej konkurencji poprzez dyskryminacyjny opis przedmiotu zamówienia;
c. równoważność rozwiązań;
d. używanie norm;
e. brak podziału zamówienia;
f. zamówienia wielorodzajowe;
g. przedmiotowe środki dowodowe.
IV. Nieprawidłowości dotyczące warunków udziału w postępowaniu oraz podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu:
a. warunki udziału w postępowaniu – omówienie najczęstszych nieprawidłowości;
b. zasada proporcjonalności;
c. wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia;
d. korzystanie z zasobów innych podmiotów;
e. podmiotowe środki dowodowe;
f. podstawy wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu;
g. uzupełnianie i wyjaśnianie dokumentów.
V. Nieprawidłowości w zakresie kryteriów oceny ofert:
a. uzasadnianie dominacji kryterium cenowego;
b. cena jako jedyne kryterium oceny ofert;
c. kryteria podmiotowe;
d. najczęściej występujące nieprawidłowości.
VI. Nieprawidłowości dotyczące przebiegu postępowania:
a. niewykonanie obowiązku przedłużenia terminu składania ofert;
b. skutki niespójności dokumentów przetargowych – najnowsze tezy z orzecznictwa sądów administracyjnych;
c. naruszenia w zakresie dokumentowania braku konfliktu interesów;
d. niewłaściwe stosowanie przesłanek unieważnienia postępowania;
e. niewłaściwe stosowanie trybów niekonkurencyjnych na podstawie zamówienia z wolnej ręki.
13.30-15.00 – obiad;
16.30-18.00 – konsultacje z prowadzącym, sesja pytań-odpowiedzi, czas wolny;
20.00 – kolacja, atrakcje.
Dzień III – 5 lutego (środa):
Do godz. 9.00 – śniadanie;
9.00-12.00 – zajęcia w 2 blokach po 1,5 godziny zegarowej.
VII. Nieprawidłowości dotyczące oceny i badania ofert:
a. rażąco niska cena;
b. poprawianie omyłek;
c. niezgodność treści oferty z treścią SWZ;
d. błędy w obliczeniu ceny w tym nieprawidłowa stawka VAT.
VIII. Nieprawidłowości w zakresie zmiany umów:
a. klauzule abuzywne;
b. ogłoszenie o wykonaniu umowy;
c. zmiany umów.
Do godz. 12.00 – wykwaterowywanie uczestników.