Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Program szkolenia ujmuje te zagadnienia, które najczęściej stanowią temat dyskusji w kręgu specjalistów zajmujących się zamówieniami publicznymi. Skoncentrujemy się na tych aspektach, które przysparzają szczególnie wiele problemów, budzą wątpliwości interpretacyjne oraz na tych punktach w procedurach, które w przyszłości mogą być przedmiotem kontroli ze strony NIK, RIO, UKS lub kontroli wewnętrznych.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za zamówienia publiczne, a więc do kierowników jednostek, osób zasiadających w komisjach przetargowych oraz osób odpowiedzialnych za ich stronę finansową.
I. Podpisy elektroniczne wymagane lub możliwe w postępowaniu o zamówienie publiczne – przykłady błędów „standardowych” i „niestandardowych” popełnianych przez wykonawców i problemy z weryfikacją u zamawiających.
II. Specyfikacja warunków zamówienia (SWZ):
a. Przykłady najczęściej popełnianych błędów w SWZ;
b. Reguły zadawania pytań do SWZ i udzielania na nie odpowiedzi – jak liczyć terminy;
c. Forma zadawania pytań, czy wymagany jest podpis elektroniczny, a jak udzielane odpowiedzi.
III. Warunki udziału w postępowaniu:
a. Brzmienie warunku udziału w postępowaniu a intencje i potrzeby zamawiającego – kształtowanie warunków w praktyce i orzecznictwie, aby nie narazić się na zarzuty bądź odwołanie do KIO;
b. Warunek doświadczenia – czy przecinek lub spójnik ma znaczenie – case study;
c. Warunek dysponowania osobami – czego zamawiający może wymagać od wykonawcy i na jakiej podstawie;
d. Wykazanie spełniania warunków przez konsorcjum oraz wykonawców polegających na zasobach podmiotów udostępniających.
IV. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia jakich można żądać:
a. Możliwość czy obowiązek żądania podmiotowych środków dowodowych – na przykładzie trybu podstawowego oraz trybu przetargu nieograniczonego z tzw. procedurą odwróconą;
b. Rodzaje i formy podmiotowych środków dowodowych – jakich zamawiający może żądać od wykonawcy na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, a jakich na potwierdzenie spełniania warunków udziału;
c. Terminy ważności niektórych podmiotowych środków dowodowych – case study;
d. Kiedy mamy do czynienia z oryginałem podmiotowego środka dowodowego, a kiedy z cyfrowym odwzorowaniem – przykłady, e-dokumenty urzędowe (e-KRK, e-ZUS, e-US itp.);
e. Reguły poświadczania cyfrowych odwzorowań podmiotowych środków dowodowych w zależności od wartości zamówienia i innych dokumentów.
V. Oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia:
a. Reguły dotyczące przesyłania ofert „elektronicznych” – jakie obowiązki i uprawnienia ma zamawiający, a jakie wykonawca, „problem” podpisywania pliku zawierającego skompresowane dokumenty;
b. Pełnomocnictwo – forma w zależności od wartości zamówienia, „problemy” z uzupełnianiem, co ma znaczenie – data czy treść, a może podpis?
c. Termin związania ofertą, w tym obowiązki zamawiającego dotyczące podania daty, przedłużania terminu, forma oświadczenia wykonawcy – „negatywne” przykłady z praktyki;
d. Wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej w postaci elektronicznej – na co zwrócić uwagę, aby uznać, że oferta jest prawidłowo zabezpieczona – przykłady dobrych i złych praktyk.
VI. Badanie i ocena ofert:
a. Wyjaśnienia treści oferty oraz rażąco niskiej ceny – jaki termin może określić zamawiający, w jakiej formie wykonawca ma przekazać wyjaśnienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, jaka powinna być treść wyjaśnień, aby były „wystarczające”, skutki złożenia wyjaśnień po wyznaczonym terminie;
b. Treść formularza ofertowego a badanie i ocena oferty, skutki braku spójności z SWZ;
c. Specyfika działania (oceny) w przypadku dopuszczenia ofert częściowych, w tym w trybie podstawowym z możliwością negocjacji;
d. Odrzucenie oferty – „brak” podpisu elektronicznego, niewłaściwy podpis, podpis nieważny, oferta niezgodna z wymaganiami „technicznymi”, oferta niezgodna z warunkami zamówienia – case study.
VII. Zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej albo unieważnieniu postępowania – uzasadnienie faktyczne i prawne.
VIII. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.