Dokumenty i podpisy elektroniczne w praktyce funkcjonowania działu zamówień publicznych – rodzaje, obieg, archiwizacja

Dostępne terminy

Opis szkolenia

W czasach postępującej elektronizacji procedur przetargowych każdy pracownik działu zamówień publicznych powinien doskonale orientować w zagadnieniach związanych z dokumentami oraz podpisami elektronicznymi.

W trakcie szkolenia omówimy zagadnienia dotyczące m.in.: kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego oraz osobistego w procedurach udzielenia zamówienia publicznego, cyfrowego odwzorowania dokumentu, prowadzenia postępowania z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.

Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za realizację i dokumentowanie procedur, jak również dla osób podejmujących decyzje w komórkach zamówień publicznych lub zamawiającego. Adresatem niniejszego szkolenia jest także kierownik jednostki (kierownik zamawiającego) odpowiedzialny za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania.

Program szkolenia

I. Formy czynności prawnych w kodeksie cywilnym: pisemna; elektroniczna dokumentowa.

II. Kwalifikowany podpis elektroniczny w procedurach udzielenia zamówienia publicznego.

III. Podpis zaufany w procedurach krajowych.

IV. Podpis osobisty w procedurach krajowych.

V. Definicja środków komunikacji elektronicznej i dokumentu elektronicznego. Cyfrowe odwzorowanie dokumentu.

VI. Prowadzenie postępowania z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej:
a. złożenie oferty;
b. złożenie oświadczeń, o których mowa w art. 125 ustawy;
c. złożenie podmiotowych środków dowodowych oraz przedmiotowych środków dowodowych w świetle wymogów ustawy oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie;
d. dokumenty składane w postepowaniu, wykorzystanie elektronicznych ogólnie dostępnych baz dokumentów,
e. e-Certis;
f. różnica miedzy oświadczeniami i dokumentami elektronicznymi, a przesłaniem elektronicznej kopii dokumentów, oświadczeń;
g. obowiązki informacyjne zamawiającego po zakończeniu postępowania oraz po zakończeniu realizacji umowy;
h. podpisanie umowy;
i. faktury elektroniczne.

VII. Rodzaje dokumentacji wpływającej lub tworzonej w jednostce, archiwizacja oraz właściwe z nią postępowanie:
a. dokument przekazany e-mailem;
b. na informatycznym nośniku danych;
c. na skrzynkę podawczą ePUAP;
d. dokument papierowy.

VIII. Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją – instrukcja kancelaryjna określająca zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych.

IX. Elektroniczny obieg dokumentów, system EDZ i w system tradycyjny przyjmowanie i przekazywanie korespondencji do właściwych komórek:
a. wewnętrzny obieg korespondencji;
b. sposoby postępowania z przesyłkami na nośniku papierowym, pocztą elektroniczną, na ESP, etc.;
c. przechowywanie, archiwizacja dokumentów elektronicznych.

X. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.