Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Przygotowaliśmy szkolenie, które omówi zmiany w zakresie zabezpieczania interesów zamawiającego w umowach w sprawie zamówienia publicznego. Szczególny nacisk położymy m.in. na: zasady kształtowania umów, katalog klauzul abuzywnych, określenie obowiązkowych postanowień umownych, zasady waloryzacji wynagrodzenia, obowiązek ewaluacji realizacji umowy, zniesienie odpowiedzialności solidarnej wykonawców, wprowadzenie obowiązku stosowania zaliczek lub częściowych płatności oraz wprowadzenie rozwiązania mającego na celu pozasądowe rozwiązywanie sporów.
Celem szkolenia jest przedstawienie praktycznych aspektów stosowania przepisów nowego Prawa zamówień publicznych w umowach oraz porównanie ich z przepisami aktualnie obowiązującymi.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich, którzy w ramach wykonywania codziennych zadań muszą znać i stosować przepisy Prawa zamówień publicznych oraz Kodeksu cywilnego.
I. Podstawowe pojęcia i zakres obowiązywania ustawy.
II. Kiedy możemy uznać, że do zamówienia nie stosujemy ustawy Pzp:
a. absurdy w zakresie nadmiernego sumowania zamówień;
b. jak oszacować wartość zamówienia, kiedy możemy uznać, że zamówienia są odrębne;
c. kiedy podział zamówienia na części jest dopuszczalny, prawidłowe stosowanie art. 30 ust. 4 Pzp.
III. Jak prawidłowo organizować udzielanie zamówień:
a. opracowanie regulaminu zamówień do 130 tys.;
b. absurdy w regulacjach wewnętrznych – jak uniknąć nadmiernego formalizowania procedury do 130 tys.;
c. publikacja ogłoszenia, publikator, zmiana ogłoszenia, zakres treści ogłoszenia;
d. dokumentowanie postępowania do 130 tys.;
e. analiza przykładowych zapisów Regulamin udzielania zamówień do 130 tys.
IV. Regulacje wewnętrzne w procedurach o wartości poniżej 130 tys. zł:
a. wymagania dotyczące regulacji wewnętrznych;
b. opracowanie strategii i narzędzi służących przestrzeganiu wymagań zawartych w regulaminach;
c. czy zamawiający może przeprowadzić negocjacje gdy ceny ofert mieszczą się w budżecie;
d. stosowanie kryterium ceny jako jedynego;
e. co jeśli ceny są wyższe niż kwota przewidywana na realizację zamówienia;
f. zestawienie błędów i nieprawidłowości w regulacjach wewnętrznych – praktyczne przykłady.
V. Kiedy etap oceny oferty staje się problematyczny:
a. w jakim zakresie regulacja wewnętrzna powinna ingerować w etap oceny oferty? Analiza zapisów;
b. jaki termin należy wyznaczyć Wykonawcy na złożenie, a jaki na uzupełnienie środków dowodowych;
c. czy zamawiający może przedłużyć wyznaczony termin na uzupełnienie lub wyjaśnienia?
d. czego i w jakich sytuacjach nie wolno uzupełniać;
e. oferta jest niezgodna z warunkami zamówienia?
f. oferta z błędną stawką podatku VAT – czy zawsze w takim przypadku oferta musi zostać odrzucona;
g. kiedy cena oferty jest faktycznie rażąco niska;
h. granica pomiędzy wystąpieniem omyłki rachunkowej a błędem w obliczeniu ceny.
VI. Absurdy związane z elektronizacja zamówień:
a. jaką formę komunikacji zastosować przy realizacji zamówienia do 130 tys.;
b. środki komunikacji elektronicznej, postać elektroniczna oferty;
c. kiedy czynność prawna jest ważna;
d. pisemna forma czynności prawnej, elektroniczna forma czynności prawnej, forma dokumentowa;
e. wykorzystanie podpisu zaufanego, osobistego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
VII. Obszary naruszeń dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach do 130 tys. zł:
a. nieprawidłowy opis przedmiotu zamówienia;
b. nieprawidłowe szacowanie wartości zamówienia;
c. powierzenie pracownikom czynności przez kierownika jednostki w zamówieniach do 130 tys.;
d. osoby wykonujące czynności w postępowaniu.
VIII. Umowa w zamówieniu do 130 tys. zł:
a. jak skonstruować prawidłowo umowę;
b. czy umowa może przybrać formę ustną;
c. przykładowe składniki umowy.
IX. Dokumentowanie postępowania. Obowiązek przygotowania sprawozdania.
X. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.