Najczęściej popełniane błędy uniemożliwiające uzyskanie zamówienia publicznego – praktyczne szkolenie dla Wykonawców

Opis szkolenia

W trakcie szkolenia prowadzący omówi m.in.: obowiązek dokonania analizy przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, obowiązek aktualizacji rocznych planów postępowań, zasadę efektywności, warunki udziału w postępowaniu, przesłanki wykluczenia, odrębne tryby udzielania zamówień powyżej progów unijnych. Skoncentrujemy się na tych aspektach, które przysparzają szczególnie wiele problemów, budzą wątpliwości interpretacyjne oraz na tych punktach w procedurach, które w przyszłości mogą być przyczyną wygranie lub przegrania postępowania.

Szkolenie adresowane jest do przedsiębiorców borykających się z zagadnieniami związanymi z zamówieniami publicznymi. W szkoleniu uczestniczyć powinny osoby biorące udział w procedurze przetargowej, od momentu zapoznania się z ogłoszeniem o zamówieniu a na podpisaniu umowy skończywszy.

Program szkolenia

I. Analiza dokumentów zamówienia:
a. czy składanie wniosku o wyjaśnienie SWZ jest uprawnieniem czy obowiązkiem wykonawcy?
b. kto ponosi odpowiedzialność za nieprecyzyjne zapisy dokumentów zamówienia?
c. na jakich etapach postępowania mogą pojawić się rozbieżności w interpretacji zapisów dokumentów zamówienia?
d. jak zadawać pytania, by uzyskać odpowiedź, a nie tylko odesłanie do dokumentów zamówienia?

II. Środki komunikacji elektronicznej:
a. czy wykonawca musi zaakceptować każdy środek komunikacji elektronicznej?
b. czy wiążą zapisy SWZ czy Regulaminu korzystania z danej platformy?
c. co to są warunki techniczne i organizacyjne i czy należy je w pełni spełnić?

III. Postać lub forma elektroniczna:
a. Czym jest dokument elektroniczny?
b. W jakim formacie plików przygotować ofertę lub dokumenty?
c. Jak prawidłowo opatrzyć ofertę podpisem?
d. Jak sprawdzić czy dany podpis jest ważny?

IV. Błędy w ofercie:
a. jakie błędy można uznać za omyłki, które zamawiający poprawi?
b. błąd w wyliczeniu ceny czy zwykłe niedopatrzenie reguł matematycznych?
c. czy niespójności oferty stanowią inne omyłki?

V. Zabezpieczenie oferty wadium: jak prawidłowo wnieść wadium w formie pieniężnej, a jak niepieniężnej?

VI. Zastrzeganie informacji jako tajemnica przedsiębiorstwa:
a. czy można zastrzec cały dokument?
b. jakie działania należy podjąć, aby zamawiający zastrzeżone informacje uznał za TP?

VII. Kalkulacja ceny: jak być konkurencyjnym i nie zaoferować ceny rażąco niskiej?

VIII. Wyjaśnienia:
a. jak wyjaśnić treść oferty, podmiotowe, przedmiotowe środki dowodowe?
b. jak nie popełnić błędu wyjaśniając kalkulację ceny, aby nie doprowadzić do odrzucenia oferty?

IX. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Obecnie nie mamy zaplanowanego takiego szkolenia
Zostaw swój adres e-mail, poinformujemy Cię o nowych terminach
Najczęściej popełniane błędy uniemożliwiające uzyskanie zamówienia publicznego – praktyczne szkolenie dla Wykonawców

    Sprawdź inne nasze szkolenia

    Badanie i ocena ofert w 12 krokach
    Najbliższy termin: 26 listopad 2024