Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
W trakcie szkolenia prowadzący omówi m.in.: obowiązek dokonania analizy przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, obowiązek aktualizacji rocznych planów postępowań, zasadę efektywności, warunki udziału w postępowaniu, przesłanki wykluczenia, odrębne tryby udzielania zamówień powyżej progów unijnych. Skoncentrujemy się na tych aspektach, które przysparzają szczególnie wiele problemów, budzą wątpliwości interpretacyjne oraz na tych punktach w procedurach, które w przyszłości mogą być przyczyną wygranie lub przegrania postępowania.
Szkolenie adresowane jest do przedsiębiorców borykających się z zagadnieniami związanymi z zamówieniami publicznymi. W szkoleniu uczestniczyć powinny osoby biorące udział w procedurze przetargowej, od momentu zapoznania się z ogłoszeniem o zamówieniu a na podpisaniu umowy skończywszy.
I. Analiza dokumentów zamówienia:
a. czy składanie wniosku o wyjaśnienie SWZ jest uprawnieniem czy obowiązkiem wykonawcy?
b. kto ponosi odpowiedzialność za nieprecyzyjne zapisy dokumentów zamówienia?
c. na jakich etapach postępowania mogą pojawić się rozbieżności w interpretacji zapisów dokumentów zamówienia?
d. jak zadawać pytania, by uzyskać odpowiedź, a nie tylko odesłanie do dokumentów zamówienia?
II. Środki komunikacji elektronicznej:
a. czy wykonawca musi zaakceptować każdy środek komunikacji elektronicznej?
b. czy wiążą zapisy SWZ czy Regulaminu korzystania z danej platformy?
c. co to są warunki techniczne i organizacyjne i czy należy je w pełni spełnić?
III. Postać lub forma elektroniczna:
a. Czym jest dokument elektroniczny?
b. W jakim formacie plików przygotować ofertę lub dokumenty?
c. Jak prawidłowo opatrzyć ofertę podpisem?
d. Jak sprawdzić czy dany podpis jest ważny?
IV. Błędy w ofercie:
a. jakie błędy można uznać za omyłki, które zamawiający poprawi?
b. błąd w wyliczeniu ceny czy zwykłe niedopatrzenie reguł matematycznych?
c. czy niespójności oferty stanowią inne omyłki?
V. Zabezpieczenie oferty wadium: jak prawidłowo wnieść wadium w formie pieniężnej, a jak niepieniężnej?
VI. Zastrzeganie informacji jako tajemnica przedsiębiorstwa:
a. czy można zastrzec cały dokument?
b. jakie działania należy podjąć, aby zamawiający zastrzeżone informacje uznał za TP?
VII. Kalkulacja ceny: jak być konkurencyjnym i nie zaoferować ceny rażąco niskiej?
VIII. Wyjaśnienia:
a. jak wyjaśnić treść oferty, podmiotowe, przedmiotowe środki dowodowe?
b. jak nie popełnić błędu wyjaśniając kalkulację ceny, aby nie doprowadzić do odrzucenia oferty?
IX. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.