Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
W trakcie szkolenia prowadząca zaprezentuje w sposób jak najbardziej praktyczny, najistotniejsze z punktu widzenia zamawiającego zagadnienia procesu zakupowego. Kompleksowe podejście do zagadnienia przygotowania postępowania z uwzględnieniem specyfiki zamówień IT, case study, przybliżenie aktualnej linii orzeczniczej przyczynią się do rozwiązania przynajmniej części „przetargowych” problemów na styku dział formalny i dział informatyczny.
Prowadząca omówi m.in.: czynności poprzedzające wszczęcie postępowania, w tym korzyści płynące ze wstępnych konsultacji rynkowych, definiowanie potrzeb przez zamawiającego i w ich świetle sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia, określanie warunków podmiotowych i kryteriów oceny ofert.
Szkolenie adresowane jest do zamawiających borykających się z zagadnieniami związanymi z zamówieniami publicznymi w branży IT. W szkoleniu uczestniczyć powinny osoby biorące udział w przygotowaniu i prowadzeniu procedury przetargowej.
I. Wstępne konsultacje rynkowe w celu przygotowania postępowania i poinformowania wykonawców o swoich planach i wymaganiach dotyczących zamówienia IT.
II. Rzeczywiste potrzeby zamawiającego jako punkt wyjścia do opisania przedmiotu zamówienia.
III. Analiza potrzeb i wymagań.
IV. Kluczowa czynność zamawiającego – opisanie przedmiotu zamówienia IT z zachowaniem zasad równego traktowania wykonawców, uczciwej konkurencji i udzielenia zamówienia w sposób zapewniający najlepszą jakość dostaw lub usług, a wobec specyfiki branży.
V. Weryfikowanie poprawności sporządzania opisu przedmiotu zamówienia przez wykonawców i inne podmioty. Składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ lub korzystanie ze środków ochrony prawnej.
VI. Obligatoryjne i fakultatywne narzędzia do opisywania przedmiotu zamówienia IT.
VII. Konkurencyjność podmiotowa, przedmiotowa w branży IT.
VIII. Możliwość wskazywania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. Rozwiązania równoważne i wskazanie przez zamawiającego kryteriów stosowanych w celu oceny równoważności.
IX. Pozyskiwanie informacji z rynku na temat wartości dostaw lub usług IT. Szacowanie wartości zamówienia i wpływ tej czynności na prowadzenie postępowania.
X. Warunki udziału w postępowaniu, które są odpowiednie do zapewnienia, aby wykonawcy posiadali uprawnienia, zdolność ekonomiczną, finansową, techniczną i zawodową niezbędną do realizacji zamówienia IT.
XI. Cykl życia produktu IT i waga kosztu związanego z użytkowaniem, utrzymaniem, modernizacją rozwiązania IT.
XII. Pozacenowe kryteria pozwalające na zakup dobrego rozwiązania informatycznego.
XIII. Wizja lokalna – możliwość czy obowiązek?
XIV. Przedmiot zamówienia a wybór trybu udzielenia tego zamówienia.
XV. Czynności podejmowane w trakcie oceny ofert, w szczególności:
a. weryfikacja powszechnych w zamówieniach informatycznych zastrzeżeń informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa,
b. weryfikacja wyjaśnień i dowodów składanych przez wykonawcę na potwierdzenie złożenia oferty nie zawierającej rażąco niskiej ceny lub kosztu.
XVI. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.