Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
28 czerwca 2025 roku wchodzi w życie Europejski Akt o Dostępności (EAD).
W zamówieniach publicznych należy uwzględniać wymagania dotyczące dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz osób o szczególnych potrzebach. Ograniczenia funkcjonalne, które mogą wykluczyć osobę czasowo lub sytuacyjnie, kierują uwagę projektantów oraz wykonawców na zasady projektowania uniwersalnego. Dzięki temu zamawiane produkty oraz usługi powinny zaspokajać potrzeby wszystkich użytkowników.
Podczas szkolenia szczególny nacisk zostanie położony na analizę konkretnych wymogów dostępności, które należy uwzględniać w dokumentacji przetargowej oraz przy ocenie ofert. Omówimy kryteria oceny ofert pod kątem dostępności oraz sposoby zapewnienia zgodności oferowanych produktów i usług z wymaganiami EAD. Przedstawione zostaną również potencjalne konsekwencje prawne i finansowe wynikające z nieprzestrzegania tych wymogów w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za zamówienia publiczne, a więc do kierowników jednostek, osób zasiadających w komisjach przetargowych oraz osób odpowiedzialnych za ich stronę finansową.
I. Aspekty prawne:
a. przepisy horyzontalne a korzyści dla użytkowników produktów i usług;
b. dyrektywa 2016/2102;
c. standard WCAG 2.1;
d. nowelizacja ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych z 9 marca 2023 r.;
e. ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z 19 lipca 2019 r.;
f. ustawa o zapewnianiu spełniania wymogów dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z 2022 r.
II. Produkty i usługi objęte ustawą:
a. sprzęt komputerowy i systemy operacyjne;
b. terminale samoobsługowe;
c. usługi telekomunikacyjne;
d. usługi telekomunikacyjne towarzyszące w transporcie pasażerskim;
e. handel elektroniczny (e-commerce);
f. bankowość detaliczna (informacje w języku polskim na poziomie biegłości B2);
g. czytniki książek elektronicznych (wydawnictwa).
III. Wyłączenia:
a. niektóre usługi cyfrowe świadczone przez mikroprzedsiębiorców;
b. usługi komunikacji miejskiej.
IV. Niwelowanie barier dla użytkowników produktów i usług:
a. poprawne tworzenie informacji multisensorycznej w obszarze usług handlu elektronicznego:
b. dostępna i zrozumiała treść w instrukcjach, etykietach oraz ostrzeżeniach;
c. rozwiązania alternatywne w prezentacji treści tekstowej i nietekstowej.
V. Obowiązki podmiotów gospodarczych:
a. obowiązki importera, dystrybutora i usługodawcy;
b. nadzór i kontrola rynku;
c. specyfikacja techniczna i deklaracja zgodności;
d. procedura skarg.
VI. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.