Zmiany w zamówieniach publicznych – certyfikacja wykonawców, Centralny Rejestr Umów, dostępność cyfrowa, podwyższenie progu stosowania ustawy, ograniczenia udziału wykonawców z państw trzecich, elektronizacja postępowań odwoławczych

Dostępne terminy

  • Termin 25 wrzesień 2025 czwartek godz. 9.30-15.30
  • Miejsce Warszawa Centrum Konferencyjne Golden Floor Prosta
  • Cena 790 zł/os. cena promocyjna do 18.09.2025
    później 890 zł/os.
  • Prowadzący Andrzela Gawrońska-Baran

Opis szkolenia

Zmieniające się otoczenie prawne w zakresie zamówień publicznych stawia przed zamawiającymi nowe wyzwania, które wymagają aktualnej wiedzy i dostosowania praktyki działania do obowiązujących przepisów. Zrozumienie tych zmian pozwala uniknąć błędów skutkujących np. unieważnieniem postępowania.

Szkolenie obejmie szczegółowe omówienie nowych obowiązków w zakresie dostępności cyfrowej, zasad działania Centralnego Rejestru Umów oraz zmian w elektronizacji postępowań odwoławczych. Przedstawione zostaną nowe regulacje w zakresie certyfikacji wykonawców. Omówione będą również kwestie podniesienia progu stosowania ustawy Pzp oraz ograniczeń udziału wykonawców z państw trzecich.

Szkolenie adresowane jest do kierowników jednostek, osób zasiadających w komisjach przetargowych oraz osób odpowiedzialnych za ich stronę finansową.

Program szkolenia

I. Przepisy o dostępności cyfrowej a obowiązki zamawiających:
a. jakie przepisy wyznaczają obowiązki zamawiających w zakresie dostępności;
b. na co zwrócić uwagę w postępowaniu o zamówienie publiczne: udostępnianie SWZ, innych dokumentów elektronicznych na stronie internetowej prowadzonego postępowania;
c. wymagania dotyczące dokumentów elektronicznych w zakresie dostępności m.in. rodzaj czcionki, rozmiar, odstępy, pogrubienia a podkreślenia, dobre praktyki dla dokumentów, czy skany to dostępne dokumenty.

II. Podwyższenie progu stosowania ustawy – Prawo zamówień publicznych:
a. zmiana podstawowego progu stosowania ustawy;
b. czy i jakie działania zamawiający powinien podjąć w wyniku zmiany w Regulaminach wewnętrznych udzielania zamówień wyłączonych spod Pzp ze względu na wartość zamówienia.

III. Ograniczenia udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne wykonawców z tzw. państw trzecich:
a. czy zamawiający może określić w dokumentach zamówienia lub w ogłoszeniu o zamówieniu, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się również wykonawcy z państw trzecich;
b. sankcja odrzucenia oferty złożonej przez wykonawcę mającego siedzibę albo miejsce zamieszkania w państwie trzecim – kiedy;
c. inne uprawnienia zamawiającego w kontekście możliwości określenia mniej korzystnych warunków zamówienia w odniesieniu do państw trzecich.

IV. Centralny Rejestr Umów Jednostek Sektora Finansów Publicznych:
a. Centralny Rejestr Umów Jednostek Sektora Finansów Publicznych od 1 stycznia 2026 r./1 lipca 2026 r./1 stycznia 2027 r.;
b. jakich umów dotyczy (m.in. kwestia wartości i formy umowy), jakie informacje trzeba w nim zamieszczać, w jakim terminie, czy i jakie sankcje się z tym wiążą;
c. nowe reguły udostępniania umów a relacja m.in. do przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej.

V. Elektronizacja postępowań odwoławczych:
a. zdalne posiedzenia i rozprawy;
b. obowiązkowa odpowiedź zamawiającego na odwołanie i termin na jej dokonanie;
c. prekluzja dowodowa – wymagania w zakresie oznaczenia dowodów;
d. składanie pism procesowych;
e. udzielanie pełnomocnictwa.

VI. Certyfikacja wykonawców:
a. rodzaje i zakres certyfikacji – certyfikacja niepodlegania wykluczeniu oraz certyfikacja zdolności wykonawcy;
b. zasady związane z legitymowaniem się certyfikatem, w jakich postępowaniach będzie możliwe;
c. certyfikacja wspólna wykonawców (konsorcjum);
d. samooczyszczenie a posługiwanie się certyfikatem;
e. okres ważności certyfikatu i utrata ważności.
f. baza danych o certyfikatach i podmioty certyfikujące.

VII. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Kod rabatowy

    Cena zostanie obniżona po zweryfikowaniu ważności kodu przez Dział Obsługi Klienta.

    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.