Obecnie nie mamy zaplanowanego takiego szkolenia
Zostaw swój adres e-mail, poinformujemy Cię o nowych terminach
Warsztaty Zamówień Publicznych mec. Zbigniewa Pawlaka dla Zamawiających

    Warsztaty Zamówień Publicznych mec. Zbigniewa Pawlaka dla Zamawiających

    Opis szkolenia

    Program szkolenia ujmuje te zagadnienia, które najczęściej stanowią temat dyskusji w kręgu specjalistów zajmujących się zamówieniami publicznymi. W trakcie szkolenia całkowicie pominiemy zatem obszary, które są oczywiste w aktualnym stanie prawnym. Skoncentrujemy się na tych aspektach, które przysparzają szczególnie wiele problemów, budzą wątpliwości interpretacyjne oraz na tych punktach w procedurach, które w przyszłości mogą być przedmiotem kontroli ze strony NIK, RIO, UKS lub kontroli wewnętrznych.

    Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za zamówienia publiczne, a więc do kierowników jednostek, osób zasiadających w komisjach przetargowych oraz osób odpowiedzialnych za ich stronę finansową.

    Program szkolenia

    Dzień I – 2 września (poniedziałek):

    Od godz. 14.00 – kwaterowanie uczestników;
    16.00-19.00 – zajęcia w 2 blokach po 1,5 godziny zegarowej.

    I. Wprowadzenie: kluczowe pojęcia ustawowe (dokumenty zamówienia, podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe, warunki zamówienia ), przepisy kodeksu cywilnego w procesie udzielenia zamówienia, wartość zamówienia a stosowanie ustawy PZP, plany postępowań o udzielenie zamówienia i ich aktualizacja, zakres zastosowania ustawy PZP do zamówień klasycznych w aspekcie systematyki ustawy.

    II. Postępowanie poniżej progów unijnych – zakres zastosowania ustawy PZP w stosunku do procedury unijnej – analiza przypadków i przyczyn wyłączenia przepisów obowiązujących w postępowaniach o wartości równej lub przekraczającej progi unijne.

    III. Przygotowanie postępowania – analiza potrzeb i wymagań, wstępne konsultacje rynkowe, opis przedmiotu zamówienia (przedmiotowe środki dowodowe), szacowanie wartości zamówienia, decyzja w przedmiocie wyboru trybu, sporządzenie Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) lub Opisu potrzeb i wymagań i ich minimalna zawartość.

    20.00 – kolacja powitalna.

    Dzień II – 3 września (wtorek):

    Do godz. 9.00 – śniadanie;
    9.00-16.30 – zajęcia w 4 blokach po 1,5 godziny zegarowej.

    IV. Konflikt interesów i prawomocne skazanie za przestępstwo – krąg osób zobowiązanych po stronie zamawiającego do złożenia oświadczenia, rodzaju i czasu składania oświadczeń w przedmiocie podlegania lub niepodlegania wyłączeniu.

    V. Komunikacja zamawiającego z wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia i forma kluczowych dokumentów – oferty, wniosku o dopuszczenie do udziału, oświadczenia z art. 125 ust. 1 ustawy.

    VI. Wszczęcie postępowania – reguły publikacji ogłoszeń, udostępnianie dokumentów zamówienia.

    VII. Wyjaśnienia treści dokumentów zamówienia (SWZ lub OPiW) – terminy składania wniosków, obowiązki zamawiającego, zmiany treści dokumentów zamówienia a termin składania ofert.

    VIII. Składanie i otwarcie ofert – reguły wyznaczania terminów składania ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, w tym terminy minimalne, okres związania ofertą i jego przedłużenie, zabezpieczenie wadialne, obowiązki publikacyjne zamawiającego.

    IX. Kwalifikacja podmiotowa wykonawców – obligatoryjne i fakultatywne przesłanki wykluczenia, reguły stawiania warunków udziału w postępowaniu, poleganie na potencjale podmiotów trzecich, podmiotowe środki dowodowe i zasady ich uzupełniania.

    X. Badanie i ocena ofert, wybór oferty najkorzystniejszej – wezwanie w przedmiocie złożenia lub uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych, podstawy odrzucenia oferty, kryteria oceny ofert, niemożność wyboru oferty najkorzystniejszej – oferty dodatkowe.

    13.30-15.00 – obiad;
    16.30-18.00 – konsultacje z prowadzącym, sesja pytań-odpowiedzi, czas wolny;
    20.00 – kolacja, atrakcje.

    Dzień III – 4 września (środa):

    Do godz. 9.00 – śniadanie;
    9.00-12.00 – zajęcia w 2 blokach po 1,5 godziny zegarowej.

    XI. Zakończenie postępowania – udzielenie zamówienia, podstawy unieważnienia postępowania, obowiązki informacyjne i publikacyjne zamawiającego.

    XII. Tryb podstawowy – tryb udzielania zamówień i jego warianty, pozostałe tryby w procedurze krajowej – partnerstwo innowacyjne, negocjacje bez ogłoszenia i wolna ręka – przesłanki zastosowania.

    XIII. Środki ochrony prawnej. Pozasądowe rozwiązywanie sporów.

    XIV. Umowa – postanowienia niedopuszczalne, zapisy obowiązkowe, zmiana umowy, odstąpienie i unieważnienie, raport z realizacji umowy, ogłoszenie o wykonaniu umowy.

    Do godz. 12.00 – wykwaterowywanie uczestników.

    Sprawdź inne nasze szkolenia

    Badanie i ocena ofert w 12 krokach
    Najbliższy termin: 22 październik 2024