Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Zmieniające się otoczenie prawne w zakresie zamówień publicznych stawia przed zamawiającymi nowe wyzwania, które wymagają aktualnej wiedzy i dostosowania praktyki działania do obowiązujących przepisów. Zrozumienie tych zmian pozwala uniknąć błędów skutkujących np. unieważnieniem postępowania.
Szkolenie obejmie szczegółowe omówienie nowych obowiązków w zakresie dostępności cyfrowej, zasad działania Centralnego Rejestru Umów oraz zmian w elektronizacji postępowań odwoławczych. Przedstawione zostaną nowe regulacje w zakresie certyfikacji wykonawców. Omówione będą również kwestie podniesienia progu stosowania ustawy Pzp oraz ograniczeń udziału wykonawców z państw trzecich.
Szkolenie adresowane jest do kierowników jednostek, osób zasiadających w komisjach przetargowych oraz osób odpowiedzialnych za ich stronę finansową.
I. Przepisy o dostępności cyfrowej a obowiązki zamawiających:
a. jakie przepisy wyznaczają obowiązki zamawiających w zakresie dostępności;
b. na co zwrócić uwagę w postępowaniu o zamówienie publiczne: udostępnianie SWZ, innych dokumentów elektronicznych na stronie internetowej prowadzonego postępowania;
c. wymagania dotyczące dokumentów elektronicznych w zakresie dostępności m.in. rodzaj czcionki, rozmiar, odstępy, pogrubienia a podkreślenia, dobre praktyki dla dokumentów, czy skany to dostępne dokumenty.
II. Podwyższenie progu stosowania ustawy – Prawo zamówień publicznych:
a. zmiana podstawowego progu stosowania ustawy;
b. czy i jakie działania zamawiający powinien podjąć w wyniku zmiany w Regulaminach wewnętrznych udzielania zamówień wyłączonych spod Pzp ze względu na wartość zamówienia.
III. Ograniczenia udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne wykonawców z tzw. państw trzecich:
a. czy zamawiający może określić w dokumentach zamówienia lub w ogłoszeniu o zamówieniu, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się również wykonawcy z państw trzecich;
b. sankcja odrzucenia oferty złożonej przez wykonawcę mającego siedzibę albo miejsce zamieszkania w państwie trzecim – kiedy;
c. inne uprawnienia zamawiającego w kontekście możliwości określenia mniej korzystnych warunków zamówienia w odniesieniu do państw trzecich.
IV. Centralny Rejestr Umów Jednostek Sektora Finansów Publicznych:
a. Centralny Rejestr Umów Jednostek Sektora Finansów Publicznych od 1 stycznia 2026 r./1 lipca 2026 r./1 stycznia 2027 r.;
b. jakich umów dotyczy (m.in. kwestia wartości i formy umowy), jakie informacje trzeba w nim zamieszczać, w jakim terminie, czy i jakie sankcje się z tym wiążą;
c. nowe reguły udostępniania umów a relacja m.in. do przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej.
V. Elektronizacja postępowań odwoławczych:
a. zdalne posiedzenia i rozprawy;
b. obowiązkowa odpowiedź zamawiającego na odwołanie i termin na jej dokonanie;
c. prekluzja dowodowa – wymagania w zakresie oznaczenia dowodów;
d. składanie pism procesowych;
e. udzielanie pełnomocnictwa.
VI. Certyfikacja wykonawców:
a. rodzaje i zakres certyfikacji – certyfikacja niepodlegania wykluczeniu oraz certyfikacja zdolności wykonawcy;
b. zasady związane z legitymowaniem się certyfikatem, w jakich postępowaniach będzie możliwe;
c. certyfikacja wspólna wykonawców (konsorcjum);
d. samooczyszczenie a posługiwanie się certyfikatem;
e. okres ważności certyfikatu i utrata ważności.
f. baza danych o certyfikatach i podmioty certyfikujące.
VII. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.