Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Zamówienie w trybie podstawowym może być udzielane w jednym z trzech wariantów: bez przeprowadzania negocjacji, z możliwością ich przeprowadzenia lub z koniecznością negocjacji. Tryb ten został uregulowany w przepisach art. 275-296 nowego pzp. Nie oznacza to bynajmniej, że inne przepisy tej ustawy nie mają bezpośredniego oddziaływania na zasady przygotowania i udzielenia zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za zamówienia publiczne, a więc do kierowników jednostek, osób zasiadających w komisjach przetargowych oraz osób odpowiedzialnych za ich stronę finansową.
I. Tryb podstawowy udzielania zamówień „krajowych”:
a. Brak trybu przetargu nieograniczonego;
b. Wybór optymalnego wariantu trybu podstawowego dla zamawiającego spośród 3 możliwych;
c. Obowiązek komunikacji zamawiającego
z wykonawcami przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
II. Wariant I trybu podstawowego – bez przeprowadzania negocjacji:
a. Specyfikacja warunków zamówienia (SWZ) – wymagana minimalna treść, termin i miejsce udostępniania, reguły zadawania pytań oraz udzielania odpowiedzi;
b. Ogłoszenie o zamówieniu – miejsce publikacji;
c. Termin składania ofert i ich udostępniania.
III. Wariant II trybu podstawowego – z możliwością negocjacji treści ofert:
a. Specyfikacja warunków zamówienia – różnice do wariantu I;
b. Negocjacje – przedmiot, wykonawcy zaproszeni do negocjacji ofert; forma negocjacji
c. Termin składania ofert dodatkowych i „specyfika” tych ofert;
d. Termin udostępnienia ofert.
IV. Wariant III trybu podstawowego – z obowiązkowymi negocjacjami treści ofert:
a. Opis potrzeb i wymagań (OPiW) – wymagana treść, termin i miejsce udostępniania, reguły zadawania pytań oraz udzielania odpowiedzi;
b. Negocjacje – przedmiot, wykonawcy zapraszani do negocjacji ofert;
c. Specyfikacja warunków zamówienia – termin sporządzenia, treść i zasady wyjaśniania;
d. Termin udostępnienia ofert;
e. Zaproszenie do składania ofert ostatecznych.
V. Reguły dotyczące zachowania zasady bezstronności i obiektywizmu, w tym – kto, kiedy i w jakim zakresie składa oświadczenia z art. 56 ustawy, w tym w zakresie konfliktu interesów.
VI. Ocena podmiotowa wykonawców dokonywana przez zamawiającego:
a. Czy i jak określić warunki udziału w postępowaniu;
b. Przesłanki wykluczenia wykonawcy – wskazówki z praktyki;
c. Oświadczenie wstępne – forma i rodzaje możliwych podpisów;
d. Podmiotowe środki dowodowe – możliwość czy obowiązek ich składania oraz termin; jak poradzić sobie z oceną e-dokumentów.
VII. Termin związania ofertą, reguły wyznaczania, przedłużania oraz możliwości wyboru oferty po upływie terminu związania ofertą.
VIII. Wadium:
a. Wysokość a ocena czy warto go żądać;
b. Formy a postanowienia SWZ;
c. Reguły zwrotu.
IX. Oferty:
a. Formy składania ofert – problemy praktyki w stosowaniu podpisów elektronicznych;
b. Brak obowiązku publicznego otwarcia a nowe reguły dotyczące terminu otwarcia ofert;
c. Jakie informacje upublicznia zamawiający przed i po otwarciu ofert;
d. Poprawa omyłek;
e. Przesłanki odrzucenia oferty – analiza na wybranych przykładach.
X. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.