Roboty remontowe i „małe roboty budowlane” w Prawie zamówień publicznych – 18 podstaw odrzucenia oferty, opis przedmiotu zamówienia, szacowanie wartości, zmiana umowy

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Szkolenie omówi praktyczne doświadczenia dwóch lat stosowania nowego Prawa zamówień publicznych w zakresie prowadzenia postępowań dot. zamówień publicznych na małe roboty budowlane oraz roboty remontowe.

Szczególny nacisk położymy m.in. na: analizę potrzeb zamawiającego, wstępne konsultacje rynkowe oraz wcześniejsze zaangażowanie wykonawców w proces udzielenia zamówień, szacowanie wartości zamówień publicznych, opis przedmiotu zamówienia, opis potrzeb i wymagań w kontekście opisu przedmiotu zamówienia, obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, zmiany odnośnie treści umów, sporządzania raportu z realizacji zamówienia, podwykonawstwa, ugody w przypadku sporu. Wymienione wyżej zagadnienia to tylko część tematyki, która zostanie poruszona na szkoleniu.

Skierowane jest do wszystkich, którzy w ramach wykonywania codziennych zadań muszą znać i stosować przepisy Pzp oraz Kodeksu cywilnego.

Program szkolenia

I. Wybrane przepisy z ustawy Prawo budowlane:
a. podstawowe definicje;
b. samodzielne funkcje techniczne w budownictwie;
c. prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego (inwestor, projektant, kierownik budowy, inspektor nadzoru inwestorskiego);
d. rozstrzygnięcie czy robota budowlana, którą zamawiający chce wykonać wymaga: pozwolenia na budowę, zgłoszenia, a może nie wymaga nawet zgłoszenia.

II. Zasady opisywania przedmiotu zamówienia na roboty budowlane:
a. roboty zlecane zgodnie z Prawem zamówień publicznych – zasady ogólne oraz wymagania szczegółowe określone w rozporządzeniu „o dokumentacji projektowej”;
b. roboty zlecane bez stosowania Prawa zamówień publicznych, w tym roboty objęte dofinansowaniem unijnym – regulaminy udzielania takich zamówień;
c. skrótowe omówienie specyfikacji warunków zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej;
d. skrótowe omówienie warunków zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej zlecanej bez stosowania Prawa zamówień publicznych dla roboty, której zlecanie będzie się odbywało z zastosowaniem Prawa zamówień publicznych.

III. Rodzaje wad dokumentacji projektowych, etapy ich wykrywania, obowiązki zamawiającego w tym zakresie.

IV. Przedmiot zamówienia a opis przedmiotu zamówienia.

V. Rodzaje wynagrodzeń w umowach o roboty budowlane (ryczałtowe, kosztorysowe, poprzez wskazanie podstaw do ustalenia wynagrodzenia). Rodzaj wynagrodzenia a przedmiot zamówienia.

VI. Kosztorysowanie robót budowlanych.

VII. Konieczne prace dodatkowe, roboty zamienne, roboty zaniechane – definicje, zasady rozliczeń.

VIII. Dodatkowe roboty wykraczające poza przedmiot zamówienia a zamówienia podobne. Różnice i podobieństwa. Zasady ich zlecania.

IX. Sposoby rozszerzenia przedmiotu zamówienia podstawowego – nowe umowy, aneksy do umów podstawowych.

X. Skrótowe omówienie specyfikacji warunków zamówienia na wykonanie roboty budowlanej z wynagrodzeniem ryczałtowym.

XI. Skrótowe omówienie specyfikacji warunków zamówienia na wykonanie roboty budowlanej z wynagrodzeniem kosztorysowym, w którym podstawą obliczenia ceny oferty był przedmiar robót przygotowany przez zamawiającego.

XII. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Kod rabatowy

    Cena zostanie obniżona po zweryfikowaniu ważności kodu przez Dział Obsługi Klienta.

    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.