Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Szkolenie ma za zadanie przeprowadzić każdego z uczestników przez całą procedurę przetargową – poczynając od fazy przygotowania postępowania a na podpisaniu umowy oraz kontroli realizacji kontraktu kończąc. Zostało ono tak przygotowane, aby po jego ukończeniu każdy uczestnik mógł bez kłopotów pracować w dziale zamówień publicznych.
W trakcie szkolenia skoncentrujemy się na znalezieniu rozwiązań konkretnych problemów.
Szkolenie adresowane jest w głównej mierze do osób początkujących i średnio zaawansowanych w zamówieniach publicznych oraz tych odpowiedzialnych za realizację i dokumentowanie procedur, jak również dla osób podejmujących decyzje w komórkach zamówień publicznych. Adresatem szkolenia jest także kierownik jednostki (kierownik zamawiającego) odpowiedzialny za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania.
I. Omówienie obowiązującego stanu prawnego.
II. Wprowadzenie w podstawowe zagadnienia dotyczące zamówień:
a. Cele wprowadzenia pzp i jego systematyka;
b. Wybrane definicje ustawowe w szczególności: dokumenty zamówienia, podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe, pisemność, postępowanie o udzielenie zamówienia, warunki zamówienia;
c. Jakie podmioty zobowiązane są do stosowania pzp?
d. Kiedy pzp ma zastosowanie?
e. Zakres wyłączeń stosowania przepisów pzp;
f. Przepisy kodeksu cywilnego w procesie udzielenia zamówienia oraz zasady obliczania terminów;
g. Zasady udzielania zamówień w pzp, w tym zasada efektywności.
III. Plany postępowań: zawartość; nowe zasady publikacji planu postępowań; aktualizacja planu postępowań.
IV. Badanie konfliktu interesów.
V. Komunikacja zamawiającego z wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym forma oferty w postępowaniach o wartości mniejszej od progów unijnych oraz od progów unijnych?
VI. Jakie czynności należy podjęć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia:
a. Analiza potrzeb zamawiającego: kogo dotyczy; kiedy należy ją sporządzać; zakres analizy, wynik analizy;
b. Wstępne konsultacje rynkowe;
c. Zmiany w czynności opisania przedmiotu zamówienia;
d. Ustalenie wartości zamówienia wg nowych reguł;
e. Przedmiotowe środki dowodowe: moment złożenia, nowe zasady uzupełniania;
f. Ustalenie niektórych warunków zamówienia ze szczególnym uwzględnieniem wadium (fakultatywność żądania wadium oraz nowe zasady zwrotu wadium).
VII. Procedury udzielania zamówień o wartości mniejszej od progów unijnych (tzw. procedura krajowa):
a. Tryb podstawowy, w tym omówienie trzech wariantów postępowań – w jakich sytuacjach warto przewidzieć i prowadzić negocjacje? SWZ a OPiW;
b. Termin związania ofertą;
c. Przesłanki odrzucenia oferty;
d. Unieważnienie postępowania.
VIII. Ocena podmiotowa wykonawców dokonywana przez zamawiającego:
a. Warunki udziału w postępowaniu;
b. Ograniczenia w przesłankach wykluczenia;
c. Podmiotowe środki dowodowe, w tym uzupełnianie i wyjaśnianie podmiotowych środków dowodowych.
IX. Umowy o zamówienie publiczne:
a. W jaki sposób należy ukształtować postanowienia umowne, aby były zgodne z pzp i zabezpieczały interesy zamawiającego, w szczególności omówienie katalogu klauzul abuzywnych, wymagania w zakresie obligatoryjnych klauzul waloryzacyjnych, dopuszczalne zmiany postanowień zawartej umowy oraz ochrona podwykonawców;
b. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy;
c. Raport z realizacji zamówienia.
X. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.