Kompleksowe Warsztaty Zamówień Publicznych na roboty budowlane dla początkujących i średnio zaawansowanych

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Celem szkolenia jest przedstawienie praktycznych aspektów stosowania przepisów nowego Prawa zamówień publicznych w zamówieniach publicznych na roboty budowlane.

Szkolenie adresowane jest w głównej mierze do osób początkujących i średnio zaawansowanych w zamówieniach publicznych oraz tych odpowiedzialnych za realizację i dokumentowanie procedur jak również dla osób podejmujących decyzje w komórkach zamówień publicznych.

Adresatem szkolenia jest także kierownik jednostki (kierownik zamawiającego) odpowiedzialny za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania.

Program szkolenia

I. Definicja „roboty budowlanej” i „obiektu budowlanego”, i ich wpływ na postępowania i wykonywanie umów o roboty budowlane w nowym Pzp. Nowa definicja „dostawy”.

II. Opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane.

III. Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych udzielane bez stosowania Pzp.

IV. Szacowanie wartości zamówień publicznych na dokumentacje projektowe i roboty budowlane. Czy z Pzp wynika obowiązek sumowania zamówień na roboty budowlane, dokumentacje projektowe i pełnienie funkcji inspektora nadzoru?

V. Umowy o pracę – w jakich zamówieniach obowiązkowe, a w jakich fakultatywne.

VI. Warunki udziału w postępowaniu.

VII. Kryteria oceny ofert, w tym kryterium „ceny” a wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów przedmiotu zamówienia.

VIII. Rodzaje kosztorysów stosowanych w budownictwie.

IX. Rodzaje wad dokumentacji projektowej i ich wpływ na przedmiot oraz wynagrodzenie wykonawcy robót budowlanych. Etapy wykrywania wad dokumentacji projektowej.

X. Przedmiot zamówienia a opis przedmiotu zamówienia.

XI. Rodzaje wynagrodzeń w zamówieniach na roboty budowlane:
a. Wynagrodzenie ryczałtowe, kosztorysowe, poprzez wskazanie podstaw do jego ustalenia;
b. Do jakich rodzajów robót stosować dane wynagrodzenie;
c. Rola kosztorysu ofertowego przy wynagrodzeniu ryczałtowym i kosztorysowym;
d. Rażąco niska cena lub koszt;
e. Zmiany umowy a rodzaj zastosowanego wynagrodzenia;
f. Zmiany w zakresie treści umów. Klauzule niedozwolone, klauzule obowiązkowe, waloryzacja wynagrodzenia w tym cen materiałów i kosztów, wymagania w zakresie określenia terminu zakończenia umowy;
g. Tzw. „prawo opcji” i problemy z nią związane. „Opcja” a przedmiot zamówienia i jego zakres. „Opcja” a: warunki udziału w postępowaniu; wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Opcja a ocena ofert w kryterium „cena”;
h. Raport z realizacji zamówienia.

XII. Roboty (zamówienia) „dodatkowe” wykraczające poza przedmiot zamówienia podstawowego a zamówienia „uzupełniające”.

XIII. „Konieczne prace dodatkowe”, „roboty zamienne”, „roboty zaniechane”. Omówienie różnic i podobieństw. Protokół konieczności.

XIV. Podwykonawstwo w zamówieniach publicznych wg. nowego Pzp i kodeksu cywilnego.

XV. Omówienie wybranych elementów SWZ w trybie podstawowym bez możliwości negocjowania ofert na opracowanie dokumentacji projektowej.

XVI. Omówienie przykładowego dokumentu będącego podstawą do wyboru oferty najkorzystniejszej i realizacji zamówienia bagatelnego.

XVII. Omówienie wybranych elementów SWZ w trybie podstawowym bez możliwości negocjowania ofert i w trybie przetargu nieograniczonego na robotę budowlaną polegającą na jej wykonanie w zależności od przyjętego rodzaju wynagrodzenia.

XVIII. Omówienie elementów SWZ na robotę budowlaną polegającą na jej zaprojektowaniu i wykonaniu.

XIX. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.