Tryb podstawowy w Prawie zamówień publicznych – jak prawidłowo przygotować i przeprowadzić postępowanie o wartości mniejszej od progów unijnych

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Zamówienie w trybie podstawowym może być udzielane w jednym z trzech wariantów: bez przeprowadzania negocjacji, z możliwością ich przeprowadzenia lub z koniecznością negocjacji. Tryb ten został uregulowany w przepisach art. 275-296 nowego pzp. Nie oznacza to bynajmniej, że inne przepisy tej ustawy nie mają bezpośredniego oddziaływania na zasady przygotowania i udzielenia zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne.

Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za zamówienia publiczne, a więc do kierowników jednostek, osób zasiadających w komisjach przetargowych oraz osób odpowiedzialnych za ich stronę finansową.

Program szkolenia

I. Tryb podstawowy udzielania zamówień „krajowych”:
a. Brak trybu przetargu nieograniczonego;
b. Wybór optymalnego wariantu trybu podstawowego dla zamawiającego spośród 3 możliwych;
c. Obowiązek komunikacji zamawiającego
z wykonawcami przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

II. Wariant I trybu podstawowego – bez przeprowadzania negocjacji:
a. Specyfikacja warunków zamówienia (SWZ) – wymagana minimalna treść, termin i miejsce udostępniania, reguły zadawania pytań oraz udzielania odpowiedzi;
b. Ogłoszenie o zamówieniu – miejsce publikacji;
c. Termin składania ofert i ich udostępniania.

III. Wariant II trybu podstawowego – z możliwością negocjacji treści ofert:
a. Specyfikacja warunków zamówienia – różnice do wariantu I;
b. Negocjacje – przedmiot, wykonawcy zaproszeni do negocjacji ofert; forma negocjacji
c. Termin składania ofert dodatkowych i „specyfika” tych ofert;
d. Termin udostępnienia ofert.

IV. Wariant III trybu podstawowego – z obowiązkowymi negocjacjami treści ofert:
a. Opis potrzeb i wymagań (OPiW) – wymagana treść, termin i miejsce udostępniania, reguły zadawania pytań oraz udzielania odpowiedzi;
b. Negocjacje – przedmiot, wykonawcy zapraszani do negocjacji ofert;
c. Specyfikacja warunków zamówienia – termin sporządzenia, treść i zasady wyjaśniania;
d. Termin udostępnienia ofert;
e. Zaproszenie do składania ofert ostatecznych.

V. Reguły dotyczące zachowania zasady bezstronności i obiektywizmu, w tym – kto, kiedy i w jakim zakresie składa oświadczenia z art. 56 ustawy, w tym w zakresie konfliktu interesów.

VI. Ocena podmiotowa wykonawców dokonywana przez zamawiającego:
a. Czy i jak określić warunki udziału w postępowaniu;
b. Przesłanki wykluczenia wykonawcy – wskazówki z praktyki;
c. Oświadczenie wstępne – forma i rodzaje możliwych podpisów;
d. Podmiotowe środki dowodowe – możliwość czy obowiązek ich składania oraz termin; jak poradzić sobie z oceną e-dokumentów.

VII. Termin związania ofertą, reguły wyznaczania, przedłużania oraz możliwości wyboru oferty po upływie terminu związania ofertą.

VIII. Wadium:
a. Wysokość a ocena czy warto go żądać;
b. Formy a postanowienia SWZ;
c. Reguły zwrotu.

IX. Oferty:
a. Formy składania ofert – problemy praktyki w stosowaniu podpisów elektronicznych;
b. Brak obowiązku publicznego otwarcia a nowe reguły dotyczące terminu otwarcia ofert;
c. Jakie informacje upublicznia zamawiający przed i po otwarciu ofert;
d. Poprawa omyłek;
e. Przesłanki odrzucenia oferty – analiza na wybranych przykładach.

X. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Kod rabatowy

    Cena zostanie obniżona po zweryfikowaniu ważności kodu przez Dział Obsługi Klienta.

    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.