Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Zasada konkurencyjności odnosi się do beneficjentów i jest regulowana na poziomie wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków.
Dofinansowanie projektu oznacza, że realizując go beneficjenci korzystają z pieniędzy publicznych. Są zatem zobowiązani do zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. W praktyce oznacza to, że dokonując wyboru dostawców towarów i usług czy wykonawców robót budowlanych, beneficjenci muszą przestrzegać określonych warunków i procedur (w zależności od wartości zamówienia). Mają one zagwarantować wybór najkorzystniejszej oferty i efektywne wydatkowanie środków.
Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za realizację i dokumentowanie procedur, jak również dla osób podejmujących decyzje w komórkach zamówień publicznych lub zamawiającego. Adresatem niniejszego szkolenia jest także kierownik jednostki (kierownik zamawiającego) odpowiedzialny za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania.
I. Zagadnienia wstępne:
a. podstawy prawne i kontraktowe udzielania zamówień na podstawie zasady konkurencyjności;
b. postanowienia wytycznych regulujące tryb Zasada konkurencyjności a zasady: zachowania uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, proporcjonalności, przejrzystości;
c. zakres stosowania Zasady konkurencyjności – katalog wyłączeń, sposób interpretacji wyłączeń, wątpliwości związane z wyłączeniami;
d. czy do udzielenia zamówienia w trybie Zasada konkurencyjności wewnętrzny regulamin jest w ogóle konieczny?
II. Przygotowanie postępowania:
a. grupowanie zamówień;
b. ustalanie szacunkowej wartości zamówienia;
c. przygotowanie ogłoszenia (zapytania ofertowego);
d. opis przedmiotu zamówienia;
e. tajemnica przedsiębiorstwa;
f. warunki udziału w postępowaniu;
g. kryteria oceny ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej;
h. zapobieganie konfliktowi interesów (osoby zapewniające bezstronność, powiązania kapitałowe i osobowe, wyłączenia obowiązujących obostrzeń, wątpliwości interpretacyjne);
i. minimalne terminy;
j. sposób składania ofert;
k. termin wykonania zamówienia;
l. oferty częściowe i wariantowe;
m. określenie zmian istotnych do umowy o zamówienie.
III. Postępowanie o udzielenie zamówienia:
a. publikacja ogłoszenia oraz przewidziane wyjątki;
b. sposób komunikacji z wykonawcami;
c. zmiana ogłoszenia (zapytania ofertowego);
d. ocena ofert;
e. rażąco niska cena (rażąco nisko koszt);
f. wybór oferty najkorzystniejszej;
g. informacja o wyniku postępowania zamówieniowego;
h. protokołowanie postępowania.
IV. Umowa o zamówienie:
a. wymogi formalne względem umowy o zamówienie;
b. przesłanki wprowadzenia zmian istotnych do umowy o zamówienie.
V. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.