Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Udzielenie zamówień publicznych ze środków otrzymanych z Programu Polski Ład z przeznaczeniem na pokrycie wydatków związanych z realizacją zadań inwestycyjnych musi odbywać się zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych. Niezbędne jest dopełnienie wymagań określonych w załączniku do uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
W trakcie szkolenia zwrócimy szczególna uwagę na te miejsca w procedurach, które odróżniają zwykłe zamówienia publiczne od zamówień udzielanych w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Skoncentrujemy się na tych aspektach, które przysparzają szczególnie wiele problemów, budzą wątpliwości interpretacyjne oraz na tych punktach w procedurach, które w przyszłości mogą być przedmiotem kontroli ze strony NIK, RIO, UKS lub kontroli wewnętrznych.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za zamówienia publiczne – do kierowników jednostek, osób zasiadających w komisjach przetargowych oraz osób odpowiedzialnych za ich stronę finansową.
I. Podstawy prawne: przepisy prawa krajowego, wytyczne dotyczące Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych, definicje zamówienia publicznego, postępowania zakupowego.
II. Termin wszczęcia postępowania a przekazanie BGK potwierdzenia ogłoszenia postępowania zakupowego w wymaganym terminie.
III. Zasady ustalenia wartości zamówienia:
a. moment ustalenia wartości zamówienia w przypadku udzielania zamówienia w częściach;
b. podjęcie decyzji w zakresie udzielenia zamówienia w częściach, czy obowiązuje nas zasada jeden wniosek o dofinansowanie – jedno postępowanie;
c. ustalenie wartości zamówienia udzielanego w ramach projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, w szczególności w ramach Polskiego Ładu.
IV. Przygotowanie postępowania:
a. analiza potrzeb i wymagań;
b. opis przedmiotu zamówienia (przedmiotowe środki dowodowe);
c. sporządzenie Specyfikacji Warunków Zamówienia;
d. wymogi proceduralne, wybór trybu;
e. terminy w postępowaniu i ich wpływ na udzielenie zamówienia w terminach określonych promesą;
f. co w sytuacji unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i przekroczenia terminu w promesy przy wszczęciu kolejnego postępowania.
V. Konflikt interesów i prawomocne skazanie za przestępstwo – zmiany co do kręgu osób zobowiązanych po stronie zamawiającego do złożenia oświadczenia, rodzaju i czasu składania oświadczeń w przedmiocie podlegania lub niepodlegania wyłączeniu.
VI. Umowa – postanowienia niedopuszczalne, zapisy obowiązkowe, zmiana umowy, odstąpienie i unieważnienie, raport z realizacji umowy, ogłoszenie o wykonaniu umowy.
VII. Obowiązek przewidzenia w umowie polubownego rozwiązania sporów – mediacja, inne polubowne rozwiązanie sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.
VIII. Waloryzacja umowy o zamówienie publiczne w kontekście znowelizowanych przepisów ustawy PZP oraz wytycznych dotyczących Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych:
a. podstawy prawna waloryzacji wynagrodzenia;
b. kiedy waloryzacja wynagrodzenia jest obligatoryjna;
c. zmiany w umowie – czynniki wpływające na zmiany, inflacja, zmiany kosztów i materiałów wynikające z czynników zewnętrznych.
IX. Ryzyko finansowania umowy dofinansowanej ze źródeł zewnętrznych, w szczególności w kontekście wymogów Polskiego Ładu.
X. Reguły wypłaty wynagrodzenia wykonawcy w przypadku umowy realizowanej w okresie:
a. nie dłuższym niż 12 miesięcy;
b. dłuższym niż 12 miesięcy.
XI. Płatności częściowe, zasady rozliczenia, określenie maksymalnego progu dla płatności częściowych.
XII. Zaliczki w umowie o zamówienie publiczne – kiedy uprawnienie staje się obowiązkiem. Jak prawidłowo sformułować postanowienia umowy dotyczące zaliczkowania.
XIII. Zabezpieczenie zaliczki. Czy wprowadzenie zaliczki generuje ryzyka dla Zamawiającego?
XIV. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.