Obecnie nie mamy zaplanowanego takiego szkolenia
Zostaw swój adres e-mail, poinformujemy Cię o nowych terminach
Zamówienia Publiczne w Ochronie Zdrowia – 3. edycja

    Zamówienia Publiczne w Ochronie Zdrowia – 3. edycja

    Opis szkolenia

    Zamówienia Publiczne w Ochronie Zdrowia to jednodniowa konferencja poświęcona specyfice sektora ochrony zdrowia w zamówieniach publicznych, która pozwoli uzyskać odpowiedzi na nurtujące w codziennej pracy pytania.

    Program konferencji oparty jest o praktyczne omówienie najważniejszych regulacji, interpretacji organów kontrolnych, wzorcowych przykładów i dobrych praktyk. Znalazły się w nim kwestie, które budzą niepewność i wątpliwości interpretacyjne w pracy osób odpowiedzialnych za nadzór i przeprowadzanie zamówień usług, produktów leczniczych, sprzętu i materiałów w jednostkach ochrony zdrowia.

    Program szkolenia

    Rejestracja uczestników [9.00 – 9.30]
    Otwarcie konferencji [9.30 – 9.40]

    I. Audyt i kontrola zarządzania systemem udzielania zamówień publicznych w szpitalach i innych jednostkach ochrony zdrowia
    • specyfika zamówień realizowanych przez szpitale i inne jednostki ochrony zdrowia
    • system zarządzania zamówieniami publicznymi
    • organizacja systemu planowania i optymalizacja
    • osoby odpowiedzialne i regulacje wewnętrzne
    • zamówienia podprogowe jako integralny element systemu udzielania zamówień publicznych

    II. Rozeznanie rynku jako kluczowe zadanie zamawiającego warunkujące prawidłowe przeprowadzenie procedury udzielenia zamówienia publicznego
    • cel ustalenia wartości zamówienia
    • dywersyfikacja metod ustalania wartości zamówienia w kontekście analizy potrzeb i wymagań – rekomendacje UZP
    • obowiązki zamawiającego uzależnione od wartości zamówienia
    • termin ważności wartości szacunkowej
    • wpływ rozeznania rynku na kwalifikowalność wydatków w przypadku zamówień dofinansowywanych ze środków UE

    Przerwa kawowa [11.20 – 11.50]

    III. Opis przedmiotu zamówienia w szpitalach i innych jednostkach ochrony zdrowia. Wyeliminowanie sankcji karnych i finansowych – rekomendacje audytora
    • zasady interpretacji przepisów
    • przedmiotowe środki dowodowe – zasady żądania i uzupełniania
    • najczęstsze problemy i rekomendacje przy realizacji postępowań m.in. na: o dostawę wyrobów medycznych (wyroby jednorazowe poza wszczepialnymi, wyroby wszczepialne i wielorazowe wymagające sterylizacji) o dostawę dużej aparatury medycznej o wyposażenie pomieszczeń szpitalnych i operacyjnych
    • depozyty; serwis; dzierżawa

    IV. Prawo opcji jako lekarstwo na niepewność zakupową produktów leczniczych
    • prawo opcji w przepisach prawa zamówień publicznych
    • opcja nie tylko hasłem w ogłoszeniu
    • klauzula abuzywna kontra prawo opcji
    • pozytywne i negatywne przykłady stosowania prawa opcji
    • opcja i wznowienie jako narzędzie pozwalające  na elastyczne zarządzanie umową o zamówienie publiczne

    Przerwa kawowa [13.30 – 14.00]

    V. Kryteria jakościowe przy dostawach urządzeń medycznych
    • zasada efektywności ekonomicznej
    • jakość jako istotne kryterium oceny ofert
    • kryteria jakościowe a ograniczenie konkurencji
    • uzasadnione potrzeby zamawiającego a możliwości rynkowe
    • formułowanie kryteriów oceny oferty (parametry techniczne, funkcjonalności, koszty użytkowania i inne)
    • opis sposobu oceny ofert (kryteria punktowane, ważone i mieszane)
    • przedmiotowe środki dowodowe – kiedy i jak ich wymagać w celu potwierdzenia jakości oferowanej w ramach kryteriów

    VI. Postępowania na udzielenie zamówienia na usługi serwisu sprzętu medycznego
    • definicja serwisu
    • sprzęt techniczny i jego kategorie a sprzęt medyczny
    • wymogi prawne dotyczące obsługi sprzętu technicznego na przykładach sprzętu medycznego oraz sprzętu technicznego powszechnego użytku
    • specjalne zasady serwisu dla urządzeń medycznych
    • pojęcie inżyniera serwisu i zakresy czynności związane z obsługą serwisową
    • przegląd techniczny i jego rodzaje
    • przegląd gwarancyjny i przegląd pogwarancyjny
    • kryteria oceny ofert w postępowaniach na usługi serwisowe
    • istotne elementy umowy na świadczenie usług serwisowych
    • spory na tle zawieranych umów na świadczenie usług serwisowych

    Pytania i podsumowanie konferencji
    Zakończenie konferencji [15.40]

    Sprawdź inne nasze szkolenia

    Badanie i ocena ofert w 12 krokach
    Najbliższy termin: 22 październik 2024